به گزارش ایرنا سیدنور محمد پور به مناسبت هفته تعاون(10تا 16شهریور) در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: این تسهیلات برای تعاونی ها و کارفرمایانی است که با آموزش و استخدام 2 ساله افراد بیکار اقدام کنند. این تسهیلات جدید شامل پرداخت 23درصد حق بیمه کارفرما توسط دولت به شرط 2 سال کار و پرداخت 30درصد حقوق مستخدم توسط دولت خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت امسال 1.5میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده است افزود: سهم استان از این تسهیلات چهار هزار و 480میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با بیان اینکه نرخ این تسهیلات 4 تا 6 درصد است افزود: این تسهیلات که به بانک ها ابلاغ شده فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در مناطق و روستاهای مرزی و محروم خوزستان است.
وی با اشاره به سهم پنج درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: این سهم باید طبق قانون به 25درصد برسد و این تنها از طریق راه اندازی تعاونی ها و تمرکز آورده کم مردم امکان پذیر خواهد بود.
محمدپور ، تولید ، اشتغال و سرمایه گذاری را تنها را دستیابی به توسعه پایدار در کشور بیان کرد و افزود: تعاونی ها می توانند با سرمایه مردم و مردمی کردن اقتصاد ، سهم قابل توجهی در اشتغال داشته باشند.

* کاهش نرخ بیکاری در خوزستان
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به استناد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال های 90 و 95 گفت: نرخ بیکاری در سال 90 در خوزرستان 25.7درصد و تعداد بیکاران 330هزار نفر بوده که در سال 95 نرخ بیکاری در استان به 14.3 و تعداد بیکاران به 222هزار نفر کاهش یافته است.
محمدپور افزود: با این وجود نرخ بیکاری در خوزستان از متوسط کشوری 2 درصد بالاتر است که این زیبنده استان که ظرفیت های زیادی در بخش های کشاورزی و صنعتی دارد نیست.
وی با ابراز تاسف از اینکه بیشتر جمعیت بیکار استان خوزستان فاقد مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای هستند افزود: مراکز فنی و مهارتی استان آمادگی دارند افراد بیکار را برای جذب در بازار کار آموزش دهند.

* تشکیل 120 شرکت تعاونی در خوزستان
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در یک سال اخیر 120شرکت تعاونی در استان تشکیل و ثبت شد در حالی که سهم استان در این مدت 85تعاونی بود و این نشان می دهد رغبت به کار جمعی افزایش یافته است.
محمدپور به ظرفیت های متنوع در بخش های اقتصادی و کارآفرینی در خوزستان اشاره و تاکید کرد: باید با کار فرهنگی و کارآفرینی به سمت اشتغال مولد رفت.
وی گفت: بسیاری از ظرفیت های اقتصادی استان بدون استفاده مانده است در حالی که نرخ بالای بیکاری ما را
رنج می دهد.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.