به گزارش خبرنگار ایرنا همایون یوسفی پنجشنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان خوزستان در کتابخانه مرکزی اهواز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق استانداردها به ازای هر 25 نفر شاغل باید یک فرد بازنشسته وجود داشته باشد اما در دهه های گذشته به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی سن بازنشستگی در کشور کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در کشور 18 صندوق بازنشستگی وجود دارد که تعداد بالایی از آنها به دلایل مختلف از جمله منابع مالی محدود در خطر ورشکستگی قرار دارند.
یوسفی گفت: باتوجه به هرم سنی کشور در آینده ای نه چندان دور با موجی از افراد بازنشسته مواجه خواهیم شد این در حالیست که در کشورهای پیشرفته برای بهره گیری از تجارب افراد و حمایت از صندوق های بازنشستگی سن بازنشستگی را افزایش می دهند.
وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای به بازنشستگان می شود درواقع میزان توجه به بازنشستگان نشانه رعایت وجدان و اخلاق است بازنشستگان مانند شیرازه ای هستند که سبب بهم پیوستگی در ارکان جامعه می شوند.
یوسفی یادآور شد: درحال حاضر دولت سالانه یکهزار و 60 میلیارد ریال از اعتبارات خود را صرف پرداخت حقوق بازنشستگان می کند زیرا صندوق ها به تنهایی منابع لازم برای تامین این اعتبار را ندارند اما باید توجه داشت که دولت نیز در دراز مدت قادر به چنین پرداخت هایی نیست.
به گفته وی مجمع نمایندگان استان خوزستان تلاش کرد تا طبق ماده 112 قانون برنامه توسعه ششم کشوری حق بدی آب و هوای خوزستان را از 6 درصد به 25 درصد افزایش دهد اما این مساله شامل حال بازنشستگان استان نشد از همین رو خود صندوق های بازنشستگی باید در این راستا اقدام کنند.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.