به گزارش خبرنگار ایرنا انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان صندوق بازنشستگی استان خوزستان در اهواز افزود: درحال حاضر 20 درصد زنان سالمند و 10 درصد مردان سالمند تنها زندگی می کنند.
وی یادآور شد:بازنشسته ها سال ها برای کشور در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایثار کرده و زحمت کشیده اند و امروز وظیفه ماست که به آنها خدمت رسانی کنیم.
محسنی بندپی با تاکید بر لزوم ایجاد آسایش روحی و روانی برای این قشر تصریح کرد: یکی از اولویت های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز همین مساله است و تلاش می شود تا با کمک مجلس شورای اسلامی طرح همسان سازی حقوق بازنشسته ها محقق شود.
وی با اشاره به اینکه کف حقوق بازنشسته ها را از 18 میلیون ریال به 23 میلیون ریال افزایش دادیم توضیح داد: درحال حاضر سه درصد جمعیت بازنشسته ها ماهانه حدود 13 میلیون ریال دریافت می کنند.
محسنی بندپی افزود:باید تعداد کانون های امید از سوی صندوق بازنشستگی و سازمان بهزیستی افزایش یابد زیرا این کانون ها زمینه ای برای گفت و گوی اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان با یکدیگر می باشند.
وی ادامه داد: شهرستان های اهواز، دزفول و اندیمشک در خوزستان دارای کانون های امید هستند و این آمادگی برای ساخت کانون های امید در شهرهایی با جمعیت بیش از چهار هزار و 500 بازنشسته وجود دارد.
به گفته محسنی بندپی 23.4 درصد جمعیت کشور به دلایل مختلف از جمله اضطراب، افزایش سن، تنهایی و درآمد کم گرفتار فشار روحی هستند.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.