سید امین سپهریان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان و اکران فیلم در این حوزه هنوز جای کار دارد و به عقیده من حوزه سینمای کودک و نوجوان حوزه ای حساس و سرنوشت ساز است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهدیم که کودکان و نوجوانان به سمت فضاهایی مانند خانه‌های بازی و گیم نت‌هایی که مجوز ندارند روی آورده اند که لازم است با ایجاد فضای سرگرم کننده مناسب، اکران فیلم ها و انیمیشن های مناسب برای کودکان و نوجوانان و ارایه بازی های رایانه ای مجاز بستر مناسب را برای کودکان و نوجوانان فراهم آوریم.
مسئول سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: البته سینمای کودک و نوجوان جز تهران در استان ها و شهرستان ها اغلب در زمان مدارس فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: سینمای بهمن اهواز 2 سال پیش به عنوان سینمایی برای اکران فیلم های کودک و نوجوان این شهرستان اختصاص داده شد و فیلم هایی که در آن اکران می‌شوند همگی ژانر کودک و نوجوان دارند.
سپهریان ادامه داد: همچنین یک سالن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با رعایت کمسیون بند 5 و مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به پخش فیلم های کودکان و نوجوانان می کند اما این سالن نیز فصلی است.

***استقبال از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اهواز
وی با اشاره به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اهواز که همزمان با سراسر کشور برگزار شد توضیح داد: این دوره از جشنواره در اهواز از نظر استقبال نمره قابل قبولی گرفت البته ادعا نمی کنیم استقبال فوق العاده بود اما می‌توان گفت نسبت به دوره های قبل بهتر بود.
مسئول سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد : در این دوره از جشنواره فضا سازی و تبلیغات شهری خوب و قابل قبول بود.
وی با بیان این که هفت فیلم ساخت ایران و سه فیلم ساخت خارج از کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اهواز اکران شدند اظهار کرد: اغلب فیلم هایی که در این دوره مورد استقبال کودکان و نوجوان قرار گرفتند فیلم های شاد با نتیجه گیری مثبت و شرسار از امید بودند که البته این ویژگی ها از مولفه های فیلم کودک نیز به شمار می روند.
سپهریان ادامه داد: تلاش کردیم با تعامل با اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در اهواز برگزار کنیم و سهمیه بلیط رایگان نیز در اختیار کودکان عضو کانون پرورش فکری قرار دادیم.
به گزارش ایرنا سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور از 10 تا 14 شهریور در سینما بهمن اهواز برگزار شد.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.