احسان نو نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرداد امسال در مجموع 20هزار و 500گردشگر عراقی از طریق پایانه چذابه پس از تشریفات قانونی وارد کشور شدند که در مقایسه با مرداد پارسال که 6 هزار نفر بود بیش از سه برابر افزایش نشان می دهد.
وی گفت:در این مدت به همین تعداد گردشگر عراقی از طریق این پایانه مرزی مسافری به کشور خود بازگشتند.
مدیرپایانه مسافری چذابه با اشاره به اینکه تردد بی سابقه گردشگران زمینه را برای ایجاد صدها فرصت شغلی در مسیر تردد گردشگران در بخش های حمل و نقل ، پذیرایی و درمان فراهم کرده افزود: ورود و خروج این تعداد گردشگر عراقی ، تحرک اقتصادی و گردش مالی مناسبی در استان خوزستان به ویژه شهرهای غربی استان به وجود آورده ضمن آنکه برصنعت گردشگری استان نیز تاثیر مثبت گذاشته است.
نو نژاد، انگیزه سفر گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران را زیارتی ، تفریحی و درمان بیان کرد و گفت:تغییرات در ارزش پول ملی و افزایش قدرت خرید در هجوم گردشگران عراقی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تاثیرگذار بوده است.
مدیرپایانه مرزی چذابه پیش بینی کرد در ماه های آینده روند رو افزایش سفر گردشگران عراقی به کشور از طریق پایانه مسافری چذابه ادامه داشته باشد.
نونژاد با بیان اینکه تردد قانونی گردشگران عراقی در پایانه مرزی چذابه شبانه روزی است افزود: برای جابجایی و انتقال اتباع عراقی به شهرهای مقصد از مرز چذابه ، امکانات مناسبی در این منطقه با کمک بخش خصوصی فراهم شده و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد.
گزارش رسیده از مرز بین المللی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر نیز حاکی است که در ماه های اخیر ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر افزایش چشمگیری داشته است و با توجه برخی محدودیت ها برای خروج کالا ، تردد روزانه صدها گردشگر عراقی در پایانه مرزی شلمچه ، خیره کننده است.
حذف روادید برای ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند و بهای مناسب کالای مصرفی از دلایل افزایش ورود اتباع عراقی به این منطقه از میهن اسلامی است.
مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق در تیر 1382 بازگشایی و در مهر همان سال زمینه برای تردد قانونی زائران عتبات عالیات فراهم شد.
در ایام اربعین حسینی این 2 مرز بین المللی شاهد حرکت عظیم کاروان های زیارتی به سمت شهرهای مقدس کربلا معلی و نجف اشرف است.
در اربعین پارسال 380هزار زائر مشتاق از سراسر کشور از طریق پایانه مرزی چذابه راهی شهرهای مقدس عراق به ویژه کربلای معلی شدند.
استان خوزستان حدود 300کیلومتر مرز مشترک آبی و زمینی با 2 استان عراقی میسان و بصره دارد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.