هاشمیه متقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای ملی پوشان جانباز و معلول به صورت غیر متمرکز زیر نظر مربیان بومی در محل سکونت ورزشکاران برگزار می شود؛ اکنون به لحاظ آمادگی جسمی در شرایط خوبی به سر می برم و زیرنظر مربیان دوران بدنسازی سنگینی را پشت سر گذاشتم.
وی با اشاره به اینکه در بازی های آسیایی در 2 ماده پرتاب دیسک و نیزه کلاس اف 56 با دیگر حریفان رقابت خواهم کرد گفت: رکورد بازی های آسیایی در ماده پرتاب نیزه با 20 متر و 66 سانتیمتر متعلق به خودم است؛ همچنین در ماده پرتاب دیسک رکورد 20 متر و 83 سانتیمتر را در سال 2016 به ثبت رسانده ام. هدفم کسب نشان طلا است و قصد دارم در هر 2 ماده رکورد شکنی کنم.
این بانوی پرتابگر خوزستانی درباره مربیانی که با آنها تمرین می‌کند، بیان کرد: مربیان خوب و با تجربه ‌ای داریم که توانسته ‌اند در افزایش سطح کیفی ما تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزاتی که در اختیار ورزشکاران جانباز و معلول قرار دارد ایده آل نیست هر چند امکانات ما نسبت به گذشته بهتر شده است افزود: پس از سال ها ورزشکاران جانباز و معلول خوزستان با حمایت اداره ورزش و جوانان صاحب زمین تمرین شدند. به دلیل شرایط آب و هوایی استان و نبود سایه بان، مجبورهستیم تنها بعد از ظهر تمرین کنیم تا آفتاب نباشد.
متقیان به تفاوت بین نیزه های چینی و سوئدی اشاره کرد و گفت: نیزه هایی که در مسابقات استفاده می شود سوئدی و با وزن 600 گرم است که برد بسیار بالایی دارد در حالی که نیزه های ما در تمرینات چینی و سنگین تر است و این امر در روند کار ورزشکاران ایرانی بسیار موثر است.
وی به نبود یک مجموعه ورزشی اختصاصی در خوزستان اشاره کرد و افزود:سال ها است که به دلیل نبود یک مجموعه اختصاصی مشکل داریم؛ ورزشکاران خوزستان جای مناسبی در اختیار ندارند در حالی که بسیاری از استان ها از وجود چنین مجموعه هایی بهره می برند که امیدواریم با بهره برداری از مجموعه تخصص طلاب اهواز تا پایان امسال این مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا هاشمیه متقیان معلول 70 درصدی، با تلاش و پشتکار مسیر پیشرفت در رشته ورزشی پرتاپ دیسک و نیزه را به خوبی طی کرده است. کسب 2 نشان نقره بازی های آسیایی 2014، 2 طلا مسابقات آسیایی امارات 2016، مقام چهارم پاراالمپیک ریو و نشان نقره مسابقات جهانی لندن 2017 از مهمترین افتخارات این بانوی خوزستانی است.
گفتنی است بازی‌ های پاراآسیایی جاکارتا 2018 در 17 رشته ورزشی از 11 تا 21 مهر امسال در کشور اندونزی برگزار می‌شود.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.