به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد حسین بلک رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه شمیم حسینی در اهواز اظهار‌ داشت: نمایشگاه شمیم حسینی برای سومین سال پیاپی است که در اهواز به منظور عرضه اقلام مورد نیاز هیات های مذهبی استان در ایام محرم برپا می شود.
وی افزود: تمامی اقلام موجود در این نمایشگاه با بهترین کیفیت و نرخ مناسب در اختیار هیات های مذهبی قرار می گیرد و در سال های گذشته استقبال خوبی از آن شده که امید است در سال جاری نیز به خوبی مورد استقبال هیات های استان قرار گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این نمایشگاه به همت شورای هیات های مذهبی استان برپا شده و بخش عمده ای از کار نیز به عهده خود هیات های مذهبی استان است.
وی ادامه داد: اکنون تلاش گسترده ای برای حمایت از هیات های مذهبی استان صورت گرفته تا امسال وعده های سال های گذشته اجرایی شود.
وی گفت: اگرچه اکنون شرایط خاصی بر کشور حاکم است و مردم با مشکلاتی همراه هستند اما ذره ای از دلدادگی آن ها به اهل بیت(ع) و شور حسینی کاسته نشده است.
وی بیان کرد : برخی ها در معیشت خود با مشکل مواجه هستند اما در ایام محرم و اربعین حسینی بیشتر دسترنج خود را در این راه هزینه می کنند و سال به سال بر شور حسینی آن ها افزوده می شود .
حجت الاسلام بلک تصریح کرد: مجالس امام حسین(ع) عزاداری نیست بلکه برای ترویج شعائر اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (ع) است .
وی گفت: امید است هیات های مذهبی امسال با یک دقت و بصیرت و توجه مضاعف عهده دار وظایف خود باشید چرا که دشمن از هر راهی برای نفوذ استفاده می کند.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید امانت معاون دادگستری خوزستان گفت: همه باید تلاش کنند تا آسیب های اجتماعی در جامعه ما رخت بر بندد.
وی افزود: مدیران هیات های مذهبی استان در خصوص آسیب های اجتماعی می توانند دوره های مختلفی برگزار کنند چرا که تجربه نشان داده که این برنامه ها می تواند در کاهش این آسیب ها موثر باشد.
وی گفت: حمایت از انقلاب و نظام الهی در شرایطی که دشمنان قصد دارند ما را از انقلاب سرد کنند، از ضرورت ها است که هیات های مذهبی باید آن را مد نظر قرار دهند.
همچنین سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) گفت: امروز هرچه داریم از شهدا داریم و همواره به برکت خون شهدا پرچم اسلام در جهان برافراشته است .
وی افزود: شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس در راه اهل بیت(ع) حرکت کردند و هیات های مذهبی نیز باید در شرایط کنونی که دشمن به دنبال آسیب زدن به انقلاب و اسلام است، مراقب باشند و حسینی رفتار کنند .
وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که هیات های مذهبی در بحث امر‌ به معروف و نهی از منکر می توانند انجام دهند رفتار حسینی با عزادارن با هر نگرش و ظاهری است.
وی تصریح کرد: امروزه هوای دشمن به اندازه ای آلوده شده که از طریق اینترنت و ماهواره قصد دارد زنان و دختران ما را از مسیر حسینی دور کند اما هیات های مذهبی می توانند با برخورد مناسب، برخی از زنان و دخترانی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته اند را به مسیر حسینی باز گردانند.
سومین نمایشگاه شمیم حسینی با هدف عرضه محصولات و اقلام مورد نیاز هیات های مذهبی خوزستان در محرم سال جاری عصر یکشنبه با شرکت 35 غرفه در محل نمایشگاه های دائمی اهواز گشایش یافت .
این نمایشگاه بعد از ظهرها از 11 تا 16 شهریور ماه برای بازدید عموم آزاد است.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.