فریبا ایدنی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غرب اهواز، ایذه، باغملک و اندیکا با کمبود نیروی انسانی بیشتری روبرو است.
وی افزود: به ازای هر یک هزار و 500 نفر یک بهورز زن و یک بهورز مرد نیاز است و در حال حاضر در برخی خانه های بهداشت تنها یک بهورز فعال است که خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.
ایدنی گفت: 141 بهورز دانش آموز یا فراگیر در 10 مرکز آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول تحصیل هستند که تعدادی برای تکمیل کادر انتخاب و تعدادی نیروی جایگزین افراد بازنشسته می شوند.
کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مشکلات بهورزان اظهار داشت: لحاظ شدن 2 سال دوره تحصیلی آموزشی آنها در سابقه خدمت آنها از جمله این مشکلات است که البته وزارتخانه به صورت جدی پیگیر است.
وی بیان کرد: احتساب شغل بهورزی در ردیف مشاغل سخت که با وجود تصویب مجلس، تا کنون به دستوری به وزارتخانه و دانشگاه ابلاغ نشده است.
ایدنی اضافه کرد: ارتقای مدرک تحصیلی بهورزان شاغل به کاردانی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد اما هنوز اجرایی نشده است.
کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گزینش بهورز باید بومی باشد تا با فرهنگ مردم آن منطقه آشنا باشند و البته برای برخی از بهورزان این شرایط وجود ندارد.
وی ادامه داد: در این راستا تمام ارگان ها باید زیرساخت های خوبی در روستا فراهم کنند تا بهورز بتواند خدمات مستمر داشته باشد.
ایدنی در خصوص وظایف بهورز اظهار داشت: مراقبت از کودکان زیر 6 سال، مراقبت های پیش از بارداری و باروری سالم ، ایمن سازی کوکان، بهداشت محیط روستا، نظارت بر مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر از جمله این وظایف است.
560 خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم خدمات رسانی می کنند.
12 شهریور روز بهورز نامگذاری شده است.
3004/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.