جلسه بررسی مشکلات کشاورزان هندیجان، با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور آب سازمان آب و برق خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری بندر هندیجان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با نزدیک شدن به فصل کشت و زراعت با هماهنگی فرمانداری و رئیس دفتر ارتباطات مردمی نماینده مجلس در هندیجان، جلسه فوری رفع موانع و مشکلات کشاورزان این شهرستان با حضور نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مسئولان آب جنوب شرق در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست، ابراهیم خلیلی مقدم از کشاورزان با سابقه هندیجان ضمن انتقاد تند و صریح به سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: اکثر زمین‌های بیابانی در هور هندیجان، ماهشهر و امیدیه متعلق به برخی مسئولان استان خوزستان است.

وی افزود: علت خشکی رودخانه زهره هندیجان، انتقال آب به‌ صورت بی‌محابا به شوره‌زارهایی است که زمین‌های آن متعلق به مسئولان است. ما مردم هندیجان در حال از بین رفتن هستیم و آب شرب نداریم، آن ‌وقت مسئولان آب را در شوره‌زارها رها سازی می‌کنند.

علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه با سوء تدبیر،  کشاورزی، دامداری و صیادی، هندیجان از بین رفته است و دیگر رودخانه زهره شکوه گذشته را ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان موظف هستند که خسارت کشاورزان را هر چه سریع‌تر تا آخرین مبلغ پرداخت نمایند و اگر نمی‌خواهند حق آبه هندیجان را رها سازی کنند، باید حقوق ماهانه به کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.