غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از اتوبوس ریلی در سرسرای همایش راه آهن در اهواز افزود:با توجه به میزان باری که با خطوط ریلی خوزستان جابجا می شود، سهم خوزستان در توسعه ریلی کشور اندک بوده است.
وی گفت: در راستای افزایش سهم ریل در حمل و نقل خوزستان، خط آهن بندر امام به اهواز دو خطه و خط آهن قدیم این محور نیز ترمیم شد و اکنون قطارها امکان تردد با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را دارند.
استاندار خوزستان با اشاره به پروژه دو خطه شدن خط آهن اهواز - اندیمشک بیان کرد:کار دو خطه کردن این مسیر ریلی و همچنین افزایش امکان سرعت قطارها به 160 کیلومتر در ساعت در حال انجام بوده و در کنار آن قرار است خط آهن اندیمشک به دورود نیز بازسازی شود.
وی همچنین درخصوص راه آهن اهواز - اصفهان بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته، بحث تامین هزینه این پروژه را از سرمایه گذاری و مشارکت در قانون بودجه 97 به فاینانس تبدیل شده که گامی بزرگ در راستای اجرای این پروژه بود.
شریعتی یادآور شد: پروژه راه آهن اهواز - اصفهان حدود پنج سال در مرحله سرمایه گذاری بود ولی کسی تمایلی به سرمایه گذاری در اجرای آن نداشت.
وی ادامه داد: یک شرکت ایتالیایی در سال 1348 مطالعات احداث این مسیر ریلی انجام داد و به امکان راه اندازی قطار دو خطه برقی در این مسیر اشاره کرده بود.
استاندار خوزستان گفت: این مسیر از 50 سال پیش دارای توجیه بوده اما تاکنون اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است.

** نیاز به ایجاد 9 ایستگاه دیگر در مسیر اتوبوس ریلی اهواز
شهردار اهواز نیز بیان کرد: مسیرهای کنونی که مشاور پروژه برای اتوبوس ریلی اهواز طراحی کرده، چهار مسیر است ولی حداقل 9 ایستگاه دیگر(در مجموع 13 ایستگاه) باید در بازه زمانی کوتاهی ایجاد شود.
منصور کتانباف ادامه داد: علاوه براین، با توجه به نیاز مردم اهواز، انتظار داریم در بازه زمانی کوتاهی تعداد دیگری اتوبوس ریلی هم به مجموعه اتوبوس ریلی شهری اهواز افزوده شود.
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این اتوبوس ریلی در اهواز گفت: با راه اندازی این قطار بخش عمده ای از دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور و شهید چمران و نیز بخشی از شهروندان از حمل و نقل مطلوب شهری بهره مند خواهند شد.
وی یادآور شد:در غرب اهواز، این اتوبوس ریلی با ورود به شهر، از ایستگاه های میهن، اهواز، نهضت آباد، دانشگاه چمران، آزاد، پیام نور، و قدس اهواز عبور و در ایستگاه نورد و محدوده ملاشیه متوقف می شود؛ در شرق نیز در مسیر ایستگاه های اهواز، علی بن مهزیار، کارون، بدر، باهنر و بنکداران تردد می کند.
کتانباف همچنین به لزوم افزایش ظرفیت حمل و نقل شهری در اهواز اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این اتوبوس ریلی باید ظرفیت خوب جابجایی را تنظیم کرده و در کنار آن با تعریف خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی، دسترسی شهروندان را به سیستم حمل و نقل شهری راحت تر کنیم.
وی ادامه داد: اگرچه پذیرش این خط حمل و نقلی جدید از سوی مردم، زمان بر است ولی مطمئن هستیم اتوبوس ریلی از خطوط پر طرفدار و پر جذبه شهری از سوی شهروندان خواهد بود.
به گزارش ایرنا اتوبوس ریلی( ریل باس) اهواز روز چهارشنبه همزمان با هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان راه آهن و خوزستان به بهره برداری رسید.
اتوبوس ریلی با ظرفیت 320 نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز مسافران را در مسیر ایستگاه قدس - اهواز - کارون - میاندشت این کلانشهر جابجا می کند.
9890/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.