به گزارش ایرنا بیژن ربیعی سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این کمیته ها در زمینه های فرهنگی، آموزشی، دانش آموزی، دانشگاهی، بسیج، شهدا و ایثارگران، شهری، روستایی و عشایری، ورزش، اصناف، تدارکات و پشتیبانی، هماهنگی و اطلاع رسانی، امنیتی و نیروهای مسلح فعالیت می کنند.
وی فعالیت این کمیته ها را در راستای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس بر شمرد و اظهار داشت:دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی برای ملت بزرگ ایران به دنبال داشت که باید به درستی به نسل های آینده منتقل شوند.
ربیعی دفاع مقدس را نفطه عطف اتحاد و همبستگی مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت:باید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای مقاومت و رشادت مردم ایران به ویژه ایستادگی مردم آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس بیان شود.
وی پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان را نمونه بارزی از ایستادگی مردم در برابر دشمن دانست و گفت:رسانه های محلی با تهیه گزارش های میدانی و گفت و گو با رزمندگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس ، مقاومت و ایستادگی مردم و نیز دستاوردهای آن دوران را از زوایای جدید بررسی و منعکس کنند.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی ،از 31 شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در پنجم مهر ماه از مهمترین نبردهای دوران دفاع مقدس تحقق یافت.
آزادسازی 150 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی شامل 2 جاده استراتژیک و راهبردی اهواز به آبادان و ماهشهر به آبادان و خروج شهر آبادان از محاصره، اسارت یکهزار و 800 نفر از نیروهای دشمن، کشته و زخمی شدن یکهزار و 50 تا 2 هزار نفر از نیروهای عراقی و انهدام 90 دستگاه تانک و نفربر، به غنیمت گرفتن یکصد دستگاه تانک و 60 دستگاه نفربر و انهدام سه فروند هواپیما و یک فروند بالگرد دشمن از دستاوردهای عملیات غرور آفرین ثامن الائمه(ع) بود.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.