محسن رعنایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هزینه های درمان بیماران خاص بسیار بالا است اظهار داشت: این اداره کل برای 631 هزار بیمه شده این استان یکهزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه های درمان پرداخت کرده، این در حالی است که برای 463 نفر بیمار خاص 70 میلیارد ریال کمک شده است.
وی افزود: از مجموع بیماران خاص استان 53 نفر مبتلا به هموفیلی، 30 نفر تالاسمی و 128 نفر مبتلا به ام اس هستند، 107 نفر پیوند کلیه شده اند و 145 نفر نیازمند دیالیز هستند.
این مسئول با بیان اینکه هزینه های تامین دارو وظیفه این اداره کل است اظهار داشت: پرداخت هزینه داروهای ایرانی بیماران خاص 100 درصد انجام می شود، برای تامین دارو نیز مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در کشور 64 هزار نفر بیمه شده داریم که بیماران خاص هستند گفت: سالانه بیش از 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این گروه هزینه می شود.
وی با بیان اینکه هر بیمار خاص سالانه 150 میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد افزود: این هزینه تنها در بحث سرپایی انجام می شود خدمات بستری نیز به این قشر ارائه خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: تعداد بیمه شده های خاص این استان نسبت به میانگین کشور کمتر است.
رعنایی گفت: علاوه بر خدماتی که به بیماران خاص داده می شود بیمارانی از جمله سرطانی که هزینه های درمانی سنگینی نیز دارند برای تامین دارو به آنان کمک می شود، فرانشیز ثابت نیست که از این طریق این گروه از بیماران پشتیبانی خواهند شد.
از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، ،420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
هم اکنون بیش از 600 مرکز مستقل و غیر مستقل شامل بیمارستان، دارو خانه، آزمایشگاه، پزشکان با این اداره کل قرار داد دارند و به بیمه شده ها خدمات ارائه می دهند.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.