دکتر محمد جواد تشکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه یارانه سیب زمینی هنوز اعلام نشده است اظهار داشت: هم اکنون وضعیت مناسبی در صادرات سیب زمینی خواهیم داشت که فروش آن با نرخ ارز به نفع کشاورزان شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال 35 درصد تولیدات سیب زمینی با قیمت مناسب به فروش رفت گفت: قیمت تضمینی این محصول به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و 120 ریال است که در صورت تولید با کیفیت قیمت آن بیش از خرید تضمینی به فروش خواهد رفت.
تشکری افزود: در کشور یک میلیون تن مازاد تولیدات سیب زمینی داریم که اگر در صادرات با مشکل برخورد کنیم در هر شرایطی قیمت تضمینی آن اعلام می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم بیش از 5 هزار ریال به فروش رفت که هم اکنون در رقابت قیمت ها مشکل داریم.
تشکری با اشاره به اینکه در خراسان شمالی تولید 30 درصد سیب زمینی معادل شش هزار تن به صورت بهاره و 70 درصد پاییزه تولید می شود افزود: کشت پاییزه سیب زمینی با کیفیت و در بازار ذخیره سازی خوبی دارد.
امسال سهمیه ابلاغی سطح کشت سیب زمینی خراسان شمالی یک هزار و 50 هکتار بود که کمتر از این میزان کشت شد به طوریکه سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان 850 هکتار است.
در سال جاری 250 هکتار کشتزار استان زیر کشت سیب زمینی بهاره رفت که مابقی مربوط به سیب زمینی پاییزه است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.