علی اصغر هدایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی کارگاه ها و طرح ها از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند و 10 تا 12 سال از زمان پرداخت گذشته است اما تولید واشتغال ندارند.
وی با بیان این که این واحد ها با تغییر مدیریت ها، فرصت گرفته و بازپرداخت وام را به تاخیر انداخته اند افزود: واحدهای مزبور برای ما قابل شناسایی است و از مسئولان مربوط درخواست داریم تا ازآنان توضیح بخواهند که این پول صرف چه چیزی شده است و چرا تولید و اشتغال نداشته اند.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره حمایت بانک های استان از تولید و اشتغال اظهار داشت: بانک های استان همواره تلاش کرده اند برای رونق تولید و اشتغال کمک کار باشند اما انگشت های اتهام به سمت ما نشانه می رود و در مشکلات واحدهای تولیدی، بانک ها مقصر شناخته می شوند.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی گفت: اینکه میزان مصارف بانک های استان نسبت به منابع اکنون 113 درصد است، به معنای همکاری و هم افزایی بانک ها است.
وی تصریح کرد: سال 96، 23 درصد از تسهیلات پرداخت شده در بانک ها استان مربوط به طرح های صنعتی بود و این نشان از توجه ویژه سیستم بانک به صنعت اشتغال و تولید دارد.

*4555 میلیار ریال مطالبه بانک ها
هدایتی با بیان اینکه میزان مطالبات بانک های استان در بهار سال جاری چهار هزار و 555 میلیارد ریال است، علت افزایش مطالبات را همراهی بانک ها با تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: مطالبات بانک ها در پایان سال 95، دوهزار و 400 میلیارد ریال و در سال گذشته سه هزار و 600 میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه در صورتی که کارگاه بدهکاری حتی یک نفر اشتغال داشته باشد، به هیچ عنوان اجرائیه صادر نمی شود گفت: در تمام نشست های کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید، بانک ها مصوبات این کارگروه را اجرا می کنند.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: سیاست های بانک با سیاست های ایجاد اشتغال دولت منافاتی ندارد و با سیاست های دولت همراه هستند.
هدایتی در بخش دیگر از سخنان خود درباره وضعیت میزان مصارف در بانک های دولتی گفت: سال 96، میزان منابع 13 بانک عضو کمیسیون بانک های دولتی استان، 45 هزار و 500 میلیارد ریال ثبت شده بود که این رقم نسبت به سال ماقبل که 35 هزار میلیارد ریال بود 27 درصد رشد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بهار امسال میزان منابع بانک های استان 47 هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.2 درصد افزایش دارد.
هدایتی افزود: در سال 96، میزان مصارف بانک های استان به 52 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ماقبل 16 درصد رشد داشت و این رقم در بهار امسال به 53 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی اظهار داشت: در پایان سال 95 میزان مصارف بانک های استان نسبت به منابع 114 درصد بوده است که این رقم در بهار امسال با یک درصد کاهش به 113 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی درآمد بالایی ندارند و صنایع قوی هم در استان نیست که بتواند بانک ها را کمک کند گفت: مجموع منابع بانک های این استان برابر منابع یک شعبه در تهران است و این نشان دهنده وضعیت نامناسب منابع بانک های استان است.
هدایتی گفت: پنج صنعت بزرگ در استان وجود دارد که دفاتر مرکزیشان در تهران و حساب شرکت ها هم در خارج استان است در این باره درخواست داریم تا حساب های این شرکت ها در استان متمرکز شود.

* پرداخت 1718 فقره وام ازدواج
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته 18 هزار و 870 فقره وام ازدواج در استان پرداخت شده است گفت: در این مدت یکهزار و 959 میلیار ریال وام ارزان قیمت به زوج های جوان داده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل 86 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می شود که سقف این اعتبار به ازای هر زوج 100 میلیون ریال است.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی گفت: بهار امسال یکهزار و 718 فقره وام ازدواج به زوج های جوان استان پرداخت شده است.
هدایتی خاطرنشان کرد: زوج های جوان امسال 252 میلیارد ریال وام دریافت کرده اند و امسال به ازای هر زوج 150 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت وام ازدواج وجود ندارد گفت: درخواست زوج های جوان بلافاصله پس از ثبت نام و انتخاب بانک، در سامانه بانک مربوطه منتقل می شود.
دبیر هماهنگی کمیسیون بانک های خراسان شمالی درباره پرداخت وام به به مددجویان نهادهای حمایتی گفت: طرح های اشتغال زایی که توسط مددجوان این نهاد ها اجرا می شود از دریافت وام ارزان قیمت بهره مند می شود و سال گذشته 470 میلیارد ریال در این باره ابلاغ شده است که تا کنون 435 میلیارد پرداخت شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.