جواد عمارلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون تنها یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان در مجاورت اداره کل محیط زیست وجود دارد که آلودگی هوای همان نقطه را رصد می کند.
وی افزود: بر این اساس پایش و به دست آوردن اطلاعات در زمینه میزان آلودگی هوا در سایر نقاط استان برای ما میسر نیست.
عمارلو اظهار داشت: در بجنورد دست کم باید سه ایستگاه دیگر برای سنجش آلودگی هوای این شهر ایجاد شود و هر کدام از سایر شهرستان های استان هم باید دست کم یک ایستگاه برای پایش میزان آلایندگی های هوا داشته باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت آلودگی هوای بجنورد در سال جاری گفت: در چهار ماهه امسال مردم بجنورد در فروردین ماه، 17 روز هوای پاک، 12 روز سالم، 2 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کردند.
عمارلو افزود: اردیبهشت ماه هم هوای بجنورد 16 روز پاک و 15 روز سالم گزارش شد و در خردادماه 10 روز پاک، 18 روز سالم، 2 روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه های سنی به ثبت رسیده است.
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: تیرماه هم مردم استان 9 روز پاک و 19 روزهای سالم استنشاق کردند و در این ماه هوای یک روز ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز ناسالم برای تمام گروه های سنی بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.