نورالله ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مبارزه با احتکار در 23 مردادماه جاری تا کنون 12 انبار احتکار و قاچاق و یا مظنون به احتکار شناسایی شده است و برای چهار مورد از انبارداران پرونده احتکار تشکیل شده است.
وی افزود: انعکاس اخبار بازرسی ها و کشف انبارهای احتکار سبب شده تا انباردارانی که نسبت به ثبت موجودی انبارها اقام نکرده بودند، در این باره مبادرت داشته باشند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: برخی از انبارداران هم که کالا دپو کرده بودند اقلام را به بازار تزریق کرده اند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 100 انبار مربوط به کالاهای اساسی و غیر اساسی در استان بازرسی شده است گفت: در این بازرسی ها، یک مورد داروخانه مظنون به احتکار شناسایی شد که در این انبار داروها در شرایط بسیار نامناسب نگهداری می شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از آنجا که تغییر کیفیت داروها به علت شرایط نامناسب انبار محتمل است، نسبت به انجام آزمایش از داروها اقدام شده است و در صورت غیرقابل مصرف بودن، باید معدوم شوند.
وی افزود: در این مدت 359 حلقه لاستیک احتکار شده، 30 تن کاغذ، 114 بشکه روغن موتور در انبارهای استان کشف شده است همچنین یک انبار برنج در شهرستان راز و جرگلان که بیش از 9 تن از این محصول شناسایی شد که بعلت عدم اعلام موجودی مظنون به احتکار بوده است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: چهار دستگاه خودرو و یک انبار لوازم یدکی خودرو از دیگر موارد مهم شناسایی شده در بازرسی از انبارهای استان است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.