هادی جواهری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان، حریق پس از2ساعت مهار شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون علت حادثه در دست بررسی است گفت: وقوع آتش سوزی در مراتع و طبیعت هر ساله سطح گسترده ای از جنگل ها و مراتع را تخریب می کند که باعث خسارت به طبیعت می شود.
جواهری افزود: مراتع و جنگل ها سرمایه های عظیم ملی هستند که هر فرد به نوبه خود در حفظ و حراست از آن ها و همچنین جلوگیری از تخریب و خسارت های ناشی از حوادث وقوع آتش در دل طبیعت نقش مهم دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: مراتع و عرصه های طبیعی و پوشش گیاهی در اقتصاد و توسعه پایدار هر منطقه نقش اثر گذار دارد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون بویژه در فصل گرما شاهد آتش سوزی های گسترده در سطح جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، گرمه و جاجرم بودیم که به گفته مسئولان بیش از 90 درصد آن عوامل انسانی بوده است.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
7186/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.