روح الله براتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 18 روستا در حریم بجنورد وجود دارد که در معرض الحاق به نقاط شهری هستند.
وی با بیان اینکه توسعه و رشد این روستاها در آینده برای شهر بجنورد مشکل ساز می شود افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم، این روستاها در آینده نه چندان دور به شهر ملحق می شوند و با این وضعیت ساخت و ساز و توسعه، به لحاظ مدیریت شهری مشکل ساز خواهند شد.
براتیان تصریح کرد: غفلت از مدیریت شهری روستاهای حریم شهر زمینه ساز تکرار مشکلاتی است که به علت غفلت از نقاط حاشه ای بجنورد گریبانگیر ما شده است.
وی گفت: اکنون به لحاظ زیرساختی و شهرسازی مشکلات زیادی در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای شهر وجود دارد که به علت نبود توجه به این نقاط ایجاد شده است و همین مشکلات در صورت نبود توجه به مدیریت شهری روستاهای حریم شهر، تکرار خواهد شد.
وی تصریح کرد: اکنون ساخت و ساز در روستاهای حریم شهر زیاد شده و در صورت غفلت، کنترل وضعیت مشکل می شود.
شهردار بجنورد گفت: اکنون در جنوب شهر، صندل آباد در حال نزدیک شدن به محدوده شهری است همچنین در جنوب شرقی شهر، ملکش و حلقه سنگ نیز در حال توسعه است و در شمال شرقی شهر، کلاته آروین و باقرخان وضعیت بر همین منوال است.
وی افزود: محله باغ نجاتی یکی از مکان های هست که ساخت و سازهای زیادی در آن انجام شده و با وجود اینکه در محدوده شهر نیست، ساکنان آن از برخی خدمات شهرداری برخوردار شده است.
براتیان گفت: در کمسیون ماده 5 درخواست دادیم و پیگیری کردیم که باغ نجاتی وارد محدوده شهری شود اما شورای عالی شهرسازی و معماری هنوز با آن موافقت نکرده است.
شهردار بجنورد اظهار داشت: سه منطقه در بجنورد جز محدوده شهری نیست اما به صورت جزیره ای جز حریم شهر می شوند که شامل شهرک گلستان، شهرک فرهنگیان و احمد آباد است.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.