محید گریوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره آموزشی ستاد بحران شهریور ماه امسال به مدت یک ماه در کشور ژاپن برگزار می شود.
وی افزود: مقاله ارائه شده نیز در لیست منتخبان ارائه مقاله بین المللی قرار گرفته است.
گریوانی گفت: هفت نفر از شهرداران کشور برای شرکت در کلاس های بین المللی ستاد بحران به کشور ژاپن اعزام می شوند و سه شهردار نیز به عنوان پایلوت حادثه های طبیعی، مقاله ارائه خواهند کرد.
وی تصریح کرد: شهر زنجان به عنوان پایلوت طرح ظرفیت سازی بحران در برف و بوران، شهر کرمانشاه در زمینه زلزله و بجنورد در زمینه سیلاب به عنوان پایلوت انتخاب شده اند.
گریوانی خاطرنشان کرد: بجنورد به عنوان پایلوت طرح مطالعه در حوزه سیلاب ها معرفی شده و بر همین اساس اداره کلاس در یک روز با نماینده شهرداری بجنورد است که در قالب ارائه مقاله در حوزه آبخیزداری و مدیریت بحران سیلاب خواهد بود.
وی افزود: گروه هفت نفره ایران، سوم شهریورماه به ژاپن اعزام می شوند و تا پایان شهریور ماه در دوره فشرده آموزش ستادی درا مر بحران را فرا می گیرند.
گریوانی با بیان اینکه شرکت در این دوره آموزشی، گام بزرگی در مدیریت بحران در این استان و کشور خواهد بود خاطرنشان کرد: هفت نماینده کشور پس از شرکت در دوره های آموزشی و فراگرفتن موارد، تجربه ها و آموزه ها را به سایر شهرداران سطح کشور منتقل خواهند کرد.
وی در باره دغدغه ها برای جاری شدن سیلاب در بجنورد با اشاره به اینکه طرح هایی برای کنترل سیلاب توسط شرکت آب منطقه ای و اداره کل منابع طبیعی استان در دست پیگیری است گفت: بهسازی کال پسته توسط شرکت آب منطقه ای استان پیگیری می شود و با این اقدام، مشکل جاری شدن سیلاب در محدوده گلستان شهر بجنورد مرتفع می شود.
مدیر عامل آتش نشانی بجنورد اظهار داشت: طرح بهسازی 'شاه جوب' نیز در روستاهای جنوب شهر بجنورد در حال پیگیری است که برای مدیریت سیلاب ها و جلوگیری از جاری شدن رواناب در این شهر در دستور کار قرار دارد.
در اردیبهشت ماه سال 91 به دنبال بارندگی های رگباری و آبگرفتگی در هسته مرکزی شهر بجنورد، یک مادر و کودک قربانی سیلاب شدند.
بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.