دکتر محمد جواد تشکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فناوری های لازم با ایجاد سردخانه هایی در بجنورد و مانه و سملقان در بحث انگور استان فراهم شده که امسال بنا داریم یک شرکت توانمند را تشویق به ذخیره سازی این محصول کنیم.
وی بیان اینکه در خراسان شمالی انگور مازاد بر مصرف وجود دارد گفت: در صورت انجام صادرات این محصول کشاورزی استان متحول می شود و همچنین با ایجاد قراردادهایی توسط سرمایه گذار برنامه های صادراتی خوبی صورت خواهد گرفت.
تشکری با بیان اینکه کشاورزان باید در تولید محصولات به ذائقه بازارهای جهانی نیر توجه داشته باشند افزود: در این راستا کلاس های آموزشی برای این قشر برگزار شده، تنها راه نجات صادرات تولید و ارائه محصول باکیفیت است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور به صورت تازه خوری و فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به اینکه رقابت در بازارهای جهانی زیاد است باید بسته بندی آن نیز به صورت شکیل و زیبا صورت گیرد.
تشکری با اشاره به اینکه شیروان و فاروج بیشترین سطح زیر کشت انگور در خراسان شمالی را دارند افزود: 18 هزار و 500 هکتار در این استان تاکستان وجود دارد که پیش بینی می شود امسال از این میزان 190 هزار تن محصول تولید شود.
خراسان شمالی 344 هزار عرصه کشاورزی با بیش از 82 هزار بهره برداری بخش کشاورزی دارد.
380 هزار تن محصول کشاورزی خراسان شمالی قابلیت صادرات دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.