به گزارش ایرنا مجید پور عیسی روز شنبه در نخستین همایش استانی مدیریت کسب و کار و استراتژی های بهینه در شرایط رقابتی (مهندسی مجدد پیش نیاز توسعه پایدار) اظهار داشت: خراسان شمالی در سال جاری در شاخص کسب و کار رتبه 31 کشوری را دارد که این نشان می دهد در بخش دولتی و خصوصی در این راستا ضعیف عمل شده است.
وی افزود: حوزه مدیریت کسب و کار هم اکنون متولی خاصی ندارد، که این امر بسیار مهم و اساسی است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز باید به شکل جدی وارد کار شود افزود: این بخش تنها به برگزاری چند جلسه و همایش اکتفا نکند بلکه برنامه ها در این خصوص باید منسجم شود.
وی از حضور نداشتن مسئولان دولتی در حوزه کار و همچنین بانک ها نیز در این همایش انتقاد کرد و گفت: در حوزه فضای کسب و کار اقدامات نباید جزیره ای باشد بلکه منسجم باید عمل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش نیز به کمبود منابع آبی اشاره ای کرد و گفت: هم اکنون در مدیریت آب نیز مشکل داریم، با وجود اینکه دستگاه های مختلفی از جمله آب منطقه ای، اداره آب و فاضلاب شهری و روستای و سایر ارگان های مرتبط در این حوزه فعالیت دارند اما هنوز در این بخش مشکل اساسی داریم.
پورعیسی افزود: اگر اینگونه مسایل برطرف شود حوزه آب نیز سامان خواهد یافت، هم اکنون آب کم نیست اما در این حوزه مدیریت وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در حوزه آب شهری به طور متوسط 4درصد آب مصرفی برای شرب استفاده می شود اما هزینه های هنگفتی در این راستا انجام می شود، اگر آب شرب با بطری به صورت رایگان توزیع شود هزینه کمتری خواهد داشت.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: این مرکز در سال جاری آمادگی کامل برای توانمند سازی در افزیش مهارت آموزی دارد.
رضا شاهین‌فر افزود: همایش کسب و کار و استراتژی‌های بهینه در شرایط رقابتی به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و همچنین روز حمایت از صنایع کوچک برگزار ‌شده است.
وی با اشاره به محورهای این همایش مدیریت بازار و شناخت بازار هدف، طراحی برنامه جامع بازاریابی و بازارشناسی و برانگیختن نیاز مشتری را از جمله‌های آنها ذکر کرد.
شاهین فر گفت: مدیریت ایجاد مزیت رقابی، برندسازی و مدیریت برند، نقش دیدگاه بازاریابی اجتماعی در توسعه بازار و بازاریابی خدماتی از دیگر محورهای این همایش است.
وی افزود: این همایش به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی و با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بیمه پاسارگاد و معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد برگزار شد.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.