به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه که برای تبریک گفتن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، در خانه مطبوعات و رسانه های استان حاضر شده بود، نقش خبرنگاران متعهد در هدایت جامعه را پیامبرگونه توصیف کرد و گفت: به یاد داشته باشیم که حرمت آبروی مسلمان حتی از حرمت کعبه بالاتر است.
وی ادامه داد: انتقاد با تخریب متفاوت است و بین این دو، مرز باریکی وجود دارد؛ چون انتقاد به قصد اصلاح و بهبود امور و از سر خیرخواهی است و ثواب دارد و مدیران باید دست چنین افرادی را هم ببوسند اما در تخریب، آبروی افراد می رود که قابل جبران و توبه هم نیست.
وی تصریح کرد: انتقاد در واقع امر به معروف و نهی از منکر در قبال حاکمان و برای هدایت جامعه است لذا معتقدم نوعی عبادت محسوب می شود و باید به قصد قربت انجام شود.
استاندار با اشاره به این که کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد، خواستار آن شد تا دست اندرکاران مطبوعات و رسانه ها به جای این که درصدد افزایش شمار رسانه های استان باشند، برای ارتقای کیفیت کار رسانه های موجود اهتمام بیشتری داشته باشند.
دکتر خباز با اعلام آمادگی خود برای انجام حداکثری گفت و گوهای رسانه ای و ارتقای سطح تعامل با رسانه های استان گفت: از معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران استان نیز می خواهم با تعامل بیشتر با رسانه ها و انجام به موقع مصاحبه خبری و ارائه مقالات و یادداشت ها، به ارتقای کیفیت رسانه های استان کمک کنند.
وی با بیان این که بسیاری از خبرنگاران رسانه ها را جوانان تشکیل می دهند که سر پرشوری دارند و گاهی هم تند برخورد می کنند، تصریح کرد: مدیران باید صبور باشند و برای حفظ رکن چهارم آزادی و دموکراسی از برخورد با آنان خودداری کنند ولی البته می توانند نصیحت و شفاف سازی داشته باشند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی گفت: این استان قابلیت های فراوانی برای رشد و توسعه دارد و اگر نتوانیم آن ها را بالفعل کنیم، مشکل از ما بوده است و از خبرنگاران هم می خواهم به ما کمک کنند.
خباز تصریح کرد: باید فرش قرمز واقعی برای سرمایه گذاران و بخش خصوصی پهن کنیم چون معتقدم با اقتصاد دولتی، کشور اداره نمی شود و رسانه ها می توانند شرایط حضور بخش خصوصی را به خوبی مهیا کنند. وی اضافه کرد: رسانه ها مراقبت کنند که سرمایه گذاران از استان فراری داده نشوند چون طرح مسائل اختلاف برانگیز در جامعه سرمایه گذاران را منصرف می کند.
استاندار، اهمیت حفظ و ارتقای اعتماد عمومی را یادآور شد و اذعان کرد: به اسم دین و انقلاب و ارزش ها شرایطی را به وجود آورده ایم که سرمایه های اجتماعی را تا حد زیادی از دست داده ایم اما با این حال، بیش از 68 درصد مردم در نظرسنجی اعلام کرده اند که این نظام را اصلاح پذیر می دانند که باید قدردان این موضوع باشیم.
خباز همچنین گفت: بعضی مراکز قدرت با پول مملکت رسانه هایی ایجاد کرده و حرف های بی اساس حتی علیه رئیس جمهوری منتشر می کنند و این گونه آب به آسیاب دشمن می ریزند که مایه خرسندی آمریکا و اسرائیل می شود.
وی با اشاره به سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) که در برابر سخنان ناروا و حتی توهین برخی افراد، بسیار صبور بودند و با رفتار خود آنان را هدایت می کردند، اهمیت سعه صدر مسئولان در قبال مردم و رسانه ها را گوشزد کرد و در عین حال گفت: رسانه ها نیز کمک کنند تا فضایی همراه با انتقادهای دلسوزانه و با ملاطفت در استان حاکم شود و مراقب فرار سرمایه ها هم باشیم چون اگر فضای استان آلوده شود، کسی برای سرمایه گذاری رغبت نخواهد داشت؛ ضمن این که با طرح چنین مباحثی در رسانه ها، در قیامت هم باید پاسخگو باشیم.
وی اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان را مورد خطاب قرار داد و حرفه آنان را همانند دیگر امور فرهنگی، حرفه ای نیازمند صبر و حوصله و طمأنینه خواند و ضمن اعلام آمادگی برای کمک به حل دغدغه های فکری خبرنگاران استان گفت: این قبیل کارها زودبازده نیست و باید با آموزش های مستمر در پی ارتقای کیفیت کارها نیز باشید.
ابتدای این نشست، اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات و رسانه های استان مهم ترین مسائل و دغدغه های این قشر را بیان کردند. مسائل رفاهی و معیشتی خبرنگاران، پایین بودن شمار رسانه های فعال استان، لزوم تقویت ارتباط مدیران و روابط عمومی ها با رسانه ها، انتصاب مشاوران رسانه ای برای مدیران و توجه به نقش رسانه ها در ارتقای امید و اعتماد و سرمایه های اجتماعی از مهم ترین این نکات بود.
خراسان شمالی 23 رسانه دارای مجوز شامل 4 روزنامه، 7 پایگاه خبری، 5 هفته نامه، 3 ماهنامه و 4 فصلنامه تخصصی دارد. خانه مطبوعات و رسانه های این استان نیز در حال حاضر 84 عضو دارد.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.