به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز سه شنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان همچنین یاری رساندن احزاب برای اصلاح امور و بهبود فرآیندهای جاری کشور را ضروری خواند.
وی با اشاره به پیشینه فعالیت های حزبی خود تصریح کرد: حزب برای رسیدن به قدرت شکل می گیرد اما برای این که همه کارهای ما در راه جلب رضای الهی باشد، هدف نهایی احزاب باید دستیابی به قدرت برای خدمت رسانی بیشتر به مردم باشد.
وی با افزودن این که راه نجات کشور از شرایط کنونی را گفت و گو می دانم، تاکید کرد: نخستین شرط موفقیت یک مدیر، خوب گوش دادن و حوصله گفت و گو داشتن بخصوص با مردم است و اگر کسی تصور می کند جز در برابر خدا به کسی دیگر نباید جوابگو باشد، اصلا نباید مسئولیت بگیرد.
مقام عالی دولت در استان خراسان شمالی ادامه داد: ما معصوم نیستیم و همه ممکن است عیب و اشتباه داشته باشند پس باید شنوای نقدها باشند اما بیان عیوب از جانب منتقدان هم باید با هدف اصلاح باشد، نه تخطئه افراد.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان در برابر نقدها بخواهند جواب تندی را با تندی بدهند، دیگر کسی جرات بیان انتقادات و نظرات خود را نخواهد داشت.
دکتر خباز خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان ما حزب گریز هستند؛ تا جایی که در دولت گذشته می گفتند با وجود بسیج و حوزه علمیه دیگر به وجود احزاب نیاز نداریم؛ یعنی تفاوت کارکرد این ها را نمی دانستند و به عبارت بهتر، درصدد مصادره به مطلوب این نهادها بودند در حالی که همه مردم ایران بسیجی هستند.
وی اضافه کرد: حزب برای امر به معروف و نهی از منکر در قبال حاکمان ایجاد شده است تا به کمک رسانه ها برای حفظ مملکت تذکرات لازم را بدهند.
استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ کس را از انتقاد مستثنا نمی دانم و حتی در کتابی که با عنوان مردمسالاری دینی تالیف کردم، با ذکر مصادیقی از دوره صدر اسلام نوشتم که پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) هم با وجود این که عصمت داشتند، اما به مردم اجازه انتقاد و اعتراض می دادند و حتی گاهی برخی افراد به آن ها توهین می کردند که نشانه نهایت آزادی بیان و اندیشه در آن دوران بود و ما می بینیم که این پیشوایان دینی خم به ابرو نمی آوردند و مردم را با رفتارشان هدایت می کردند.
وی با اشاره به این که در احادیث آمده بهترین دوست کسی است که عیب مرا به من هدیه کند، گفت: هر کسی با شدت و ضعف به هر حال دارای عیب هایی است، بنابراین همه ما باید خود را در معرض انتقاد قرار دهیم.
دکتر خباز با اشاره به تجارب و سابقه 4 دوره نمایندگی خود در مجلس و بیان این که خرد جمعی قطعا بهتر از عقل فردی است، از اعتقاد خود به لزوم شفافیت و صداقت مدیران با مردم هم سخن گفت و افزود: به مشاوره و وجود مشاوران جوان اعتقاد دارم اما نحوه انتخاب این افراد باید با مشارکت خودشان باشد.
وی همچنین از برنامه های خود برای رونق اقتصاد کشاورزی، راه اندازی تعاونی های فراگیر در شهرستان ها، بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان، نخبگان و نمایندگان شهرستان ها برای تدوین سند آمایش استان، ترغیب مدیران استان به برنامه محوری و هدف گذاری های مشخص خبر داد و آمادگی خود را برای دیدار با اقشار مختلف ازجمله احزاب و فرهنگیان اعلام کرد.
در این نشست، اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان با ابراز خرسندی از حضور دکتر خباز در خراسان شمالی به عنوان فردی با سوابق درخشان در عرصه سیاسی کشور، آمادگی مجموعه احزاب اصلاح طلب را برای کمک به مقام عالی دولت در خراسان شمالی با هدف رشد و توسعه این خطه اعلام کردند.
استفاده از نیروهای توانمند استان در تیم مدیریتی و مشاوره ای استاندار، بازنگری در سند آمایش استان، لزوم پیشبرد گفت و گو برای همگرایی بیشتر نیروهای سیاسی هوادار دولت، شایسته سالاری و تخصص محوری در انتصابات، تسهیل کارآفرینی و رونق اقتصاد کشاورزی و گردشگری ازجمله نکات و پیشنهادهای حاضران در نشست بود.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.