به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت مهندس اسماعیل محمود آبادی اظهار داشت: در این مدت 16 مورد تخریب بنای غیرمجاز به حکم دادستانی صورت گرفت، 20 مورد به دادگاه معرفی شده و چهار مورد قلع و قمع نیز اجرا شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ساخت و ساز مردم در راستای کار کشاورزی که نیاز به ساخت ابنیه داشته اند طبق تبصره 1 ماده 1، 45 مورد و طبق تبصره 4، پنج مورد موافقت نامه صادر شده و مجوز تغییر کاربری برای کارهای غیر کشاورزی در این شهرستان چهار مورد صادر شده است.
محمودآبادی با بیان اینکه هم اکنون یک گشت حفظ کاربری در شهرستان فعال است گفت: انتظار می رود کشاورزانی که قصد دارند در زمین کشاورزی تغییر و تبدیل انجام دهند جهت راهنمایی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و یا در صورت مشاهده تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه 131 تماس بگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد اظهار داشت: سامانه تلفنی 131 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغات است.
محمودآبادی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیر مجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر و روزانه است که توسط اداره امور اراضی انجام می شود.
به گزارش ایرنا شهرستان بجنورد 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 70 درصد از این سطح دیم و 30 درصد آبی است که از مجموع این اراضی 11 هزار و 576 هکتار بخش زراعی آبی و 39 هزار و 785 زراعی دیم است.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.