به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا خباز در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: من واقعا به آبخیزداری و آبخوان داری اعتقاد دارم، چون در شرایط موجود برای غلبه بر چالش های این حوزه راه دیگری نداریم و اجرای این قبیل طرح ها می تواند ضمن این که در ذخیره سازی آب در زمین و جلوگیری از تبخیر این منابع با ارزش و محدود کمک کند، باعث انتفاع بهره برداران می شود و به احیای قنوات خشکیده و کاهش رسوب پشت سدها نیز کمک می کند.
خباز افزود: انتظار می رود در کنار استمرار و گسترش طرح های اصولی آبخیزداری و آبخوان داری با اولویت بندی مسیل های مخرب در استان، کارهای زودبازده و سریع برای جلوگیری از رخداد سیلاب در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.
وی برای حمایت همه جانبه از اجرای این طرح ها و نیز حضور و مشارکت فعالانه در طرح های بیابان زدایی، احیای جنگل ها و مرتع کاری اعلام آمادگی کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه آماری از وسعت عرصه های طبیعی ملی استان ازجمله وجود 433 هزار هکتار جنگل و 180 هزار هکتار بیابان گفت: امسال برای 3 حوضه آبخیز اصلی استان شامل اترک، کالشور و گلستان بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
حسن وحید ادامه داد: طرح ترسیب کربن در بیش از 40 روستا و طرح منارید هم در 13 روستا با هدف مقابله با بیابان زایی و فرسایش خاک، توانمندسازی جوامع محلی و تثبیت منابع طبیعی در حال اجراست.
وی خراسان شمالی را جزو استان های سیل خیز برشمرد و مهم ترین اقدامات و برنامه های اجرایی برای مقابله با این حوادث و نیز، نتایج مشارکت دادن مردم و جوامع محلی در اجرای طرح های قرق و بهره برداری از مراتع و عرصه های طبیعی استان را برای استحضار مقام عالی دولت در استان بیان کرد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.