به گزارش ایرنا غلامرضا عوض زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشترین خسارت این شهرستان در بخش مانه بوده است اظهار داشت: روستاهای عشق آباد، آغمزار، محمد آباد، قسطی، گزآباد، قلعه بی و قره آقاج از توابع بخش مانه خسارت دیده اند.
وی افزود: آبگرفتگی 6 منزل مسکونی نیز گزارش شده است.
عوض زاده گفت: در بخش کشاورزی مزارع پنبه در سطح 350 هکتار 20 تا 100 درصد و صیفی جات نیز 120 هکتار خسارت وارد شده که میزان برآورد آن 8 میلیارد ریال بوده است.
فرماندار مانه و سملقان اظهار داشت: عشایری که در بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان ساکن هستند در روستای عزیزآباد، قره میدان و تعدادی در بخش سملقان نیز از سیل دیروز در امان نبودند.
وی افزود: بر اثر جاری شدن سیل دو چادر تخریب و تعداد 15 چادر نیز بر اثر طوفان از بین رفت که دو تیم امداد و نجات به این قشر خدمات ارائه می دهد، تعداد دو چادر و 10 پتو در بین آنها توزیع شده است.
وی میزان برآورد خسارت در بخش عشایر را 2 میلیارد ریال عنوان کرد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و با 6هزار متر مربع به عنوان پروسعت ترین شهرستان استان خراسان شمالی محسوب می شود که بارش های رگباری و جاری شدن سیلاب روز یکشنبه شب در بخش مانه این شهرستان سبب وارد شدن خسارت به بخش های کشاورزی، باغی و در بخش عشایر شده است.
7183/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.