به گزارش ایرنا، فهیمه مهمان نواز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع ایمنی آسانسورها شوخی بردار نیست و در زمینه اقدام برای دریافت تاییدیه ایمنی این تجهیزات با هیچ نهاد و دستگاهی تعارف نداریم.
وی با بیان اینکه برای پلمب آسانسورهای غیراستاندارد ادارات مجوزهای لازم وجود دارد گفت: یکی از مشکلات برای دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسورها، مستاجر بودن دستگاه ها است و در این باره بعضا مالکان از دریافت این تاییدیه ها خودداری کرده اند.
مهمان نواز افزود: این اداره کل از استفاده و بهره برداری از چند دستگاه آسانسور در ادارات و بیمارستان های استان که تاییدیه ایمنی نداشته و از نظر ما غیراستاندارد است، جلوگیری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم در زمینه آسانسور، استفاده از این تجهیزات در ساختمان های خصوصی است.
وی گفت: اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسورها پس از نصب، یک ساله است و مالکان موظف هستند یک سال پس از نصب، برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام کنند اما معمولا در این زمینه سهل انگاری می شود.
مهمان نواز افزود: آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی هم موظف هستند تا نسبت به ایمن بودن وسایل و تجهیزات بازی در پیش دبستانی ها، بوستان ها و مهدها بررسی های لازم را انجام دهند و ایراد ها و نقص های احتمالی را برطرف کنند.
به گفته وی اکنون هیچ تجهیز و وسایل بازی در شهربازی های استان بودن دریافت تاییدیه امینی بهره برداری نمی شود

* تامین تجهیزات آزمایشگاهی دغدغه مهم استاندارد خراسان شمالی است
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در تامین تجهیزات آزمایشگاهی با مشکل اعتباری روبه رو هستیم گفت: تامین این امکانات و تجهیزات از دغدغه های این اداره کل است.
مهمان نواز اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و دقیق تر، نیاز است تا تجهیزات آمایشگاهی در استان ارتقا یابد اما در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو بوده و نیازمند توجه ویژه هستیم.
وی افزود: البته در حد امکان برای انجام آزمایش های مختلف از ظرفیت و توان آزمایشگاه های همکار استفاده می کنیم اما برای انجام آزمایش های تخصصی باید تجهیزات مخصوص داشته باشیم.
وی گفت: اکنون با افزایش قیمت ها، توان خرید تجهیزات به شدت کاهش یافته است به همین لحاظ از تلاش داریم تا برخی تجهیزات بلااستفاده سایر استان ها که بلااستفاده است به آزمایشگاه های ما منتقل شود.
مهمان نواز اظهار داشت: اگر استان زودتر می جنبید و اعتبار تامین می شد، تجهیزات با قیمت های پایین تری قابل خرید بود اما اکنون به سادگی نمی توان اعتبار را تامین کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره حمایت های استاندارد از تولید ملی گفت: رویکرد ما استفاده از تولیدات داخل است اما این بدان معنا نیست که محصولات با کیفیت نامناسب در بازار عرضه شود و بر این اساس تلاش داریم تا کیفیت محصولات ارتقا یابد.
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، نشست ها و کارگاه های آموزشی مختلف برگزار شده است و تولیدکنندگان موارد لازم را فرا گرفتند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.