علی مبارکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این استان 3.5 درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کند اظهار داشت: خراسان شمالی در خصوص گوشت قرمز در کشورحرف برای گفتن دارد.
وی افزود: با توجه به شرایط پرورش کیفیت گوشت قرمز در استان خراسان شمالی از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 21 هزار و 270 تن گوشت قرمز در این استان تولید شد گفت: پیش بینی می شود امسال 21 هزار و 700 تن تولید شود که پیگیر ایجاد زنجیره گوشت قرمز در استان نیز هستیم.
مبارکی افزود: تولید گوشت مرغ از 6 هزار و 700 تن در سال 1392 به 14 هزار و 900 تن در سال گذشته رسیده که تلاش های بسیاری شده تا نیاز 16 هزار تن گوشت مرغ در داخل استان تامین شود که با به بهره برداری واحدهای نمیه تمام به این مهم خواهیم رسید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته برای اولین بار مجوز مرغ اجداد و همچنین دو واحد مرغ مادر از وزارت جهاد کشاورزی برای استان گرفته شد تا زیرساخت های صنعت طیور تکمیل شود.
وی افزود: همچنین دو مجوز زنجیره گوشت مرغ صادر شده که با راه اندازی این زنجیره ها مشکلات صنعت طیور در استان مرتفع خواهد شد.
مبارکی اظهار داشت: در زمینه تامین نهاده ها نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان تمهیدات لازم اندیشیده شده است، همچنین از طریق پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به شرکت های تخصصی نیز حمایت های لازم جهت ورود نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان به استان انجام شده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که یکی از قطب های دامپروری در کشور محسوب می شود.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.