جواد عمارلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی بین 151 تا 200 است که این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های سنی است.
وی تصریح کرد: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای تمام گروه های سنی، 201 تا 300 خیلی ناسالم و بیش از 300 خطرناک و بحرانی است.
عمارلو خاطرنشان کرد: از ساعت های اولیه صبح امروز وضعیت هوای استان برای گروه های حساس ناسالم گزارش شد اما در یکی دو ساعت اخیر به شدت آلودگی هوا افزوده شده است.
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: به میانسالان، کودکان و مبتلایان به بیماری قلبی و ریوی توصیه می شود در فضای باز حاضر نشوند.
هواشناسی خراسان شمالی هم پیش بینی کرده است که این وضعیت ادامه دارد و برای امروز و فردا کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی شده است.
بر اساس این گزارش، آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل محیط زیست مستقر است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.