به گزارش ایرنا هادی قوامی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: 13 سال از تقسیم استان شدن می گذرد که در این مدت باید شاخص ها ارتقا می یافت.
وی افزود: شاخص های توسعه حق این استان است اما تحولاتی نداشته ایم، باید هم اکنون تلاش ها مضاعف شود تا به میانه ها برسیم.
وی با بیان اینکه توسعه نیافتگی در استان وجود دارد افزود: شورای برنامه ریزی مغز متفکر استان است باید همه دلسوختگان زمینه رشد را در بخش های مختلف فراهم کنند.
وی بر جذب سرمایه گذارهای واقعی در این استان تاکید کرد و گفت: این افراد باید شناسایی شوند تا منجر به ناامیدی نشود.
قوامی اشاره ای به روند کند سرمایه گذاری در بحث انرژی تجدید پذیر این استان کرد و گفت: چرا هم اکنون این سرمایه گذاری ایجاد نشده در حالی که در سایر استان ها در این زمنیه بسیار کار شده است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بشدت از واردات لوله انتقاد کرد و گفت: سال گذشته لوله از خارج وارد کشور شد در حالی که همان لوله ها در واحد لوله گستر اسفراین تولید می شود.
وی با بیان اینکه این اقدام به معنای حمایت از واردات و تولید خارج است اظهار کرد: واحد لوله گستر اسفراین هم اکنون با چالش مواجه است امامتاسفانه اقدامی موثر در راستای حمایت انجام نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر حمایت از کالای داخلی تاکید کرد و افزود: رونق یک واحد تولیدی مهم باعث رونق سایر واحد ها نیز خواهد شد.
قوامی در بخش دیگری از سخنانش بر آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: اگر از ابتدا به آمایش توجه می کردیم پتروشیمی ها را در کنار دریا می ساختیم، هم اکنون حمل و نقل بسیار هزینه ور است.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.