به گزارش ایرنا محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: در سال جاری 966 شغل در خراسان شمالی ایجاد شده، باید بررسی شود که این تعداد به لیست های تامین اجتماعی در موضوع اشتغال افزوده شده اند یا خیر؟
وی بر ایجاد اشتغال واقعی تاکید کرد و افزود: دو گروه نظارتی توسط صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باید تشکیل و بر تمامی پروژه هایی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند نظارت و طرح ایجاد شده را مورد بررسی قرار دهند که آیا منجر به شغل شده است یا نه، یک ماه فرصت باید به وام گیرنده نیز داده شود.
وی گفت: هدف از دریافت تسهیلات باید ایجاد اشتغال باشد، هم اکنون تلاش کنیم تا همانند وام های زودبازده که دچار مشکلات مختلف شدند نشویم، بیکار بده کار ایجاد نکنیم.
خباز از دستگاه های اجرایی استان خواست برای ایجاد اشتغال تلاش کنند و افزود: در این خصوص نگران بانک ها نیز نباشند با تعامل مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بانک ها نیز جزیره ای عمل نکنند افزود: اقدامات سلیقه ای نباشد، تلاش شود تا علاوه بر میزان سهمیه ابلاغی بیش از آن نیز جذب کنیم.
استاندار خراسان شمالی از تمامی دستگاه ها خواست تا برای برطرف شدن مشکل اقتصادی به صحنه بیایند و گفت: جزء ایجاد اشتغال هیچ راهی مشکل کشور را حل نخواهد کرد.
خباز با بیان اینکه اشتغال مولد و پایدار باید ایجاد کنیم افزود: فقر مشکلات و آسیب های زیادی در جامعه ایجاد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا اکنون در استان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال آماده پرداخت است.
375 میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی و عشایری است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن ها در روستاها ساکن هستند.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.