علیرضا علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پراکندگی روستاها سبب شده تا تلفات برق و نوسان برق بیشتر باشد و در این زمینه شرکت متضرر می شود.
وی با بیان اینکه به هر میزان طول شبکه ها بیشتر باشد، میزان تلفات برق بیشتر است افزود: در کشور میانگین طول فیدرهای شبکه فشار متوسط 300 متر اما در استان 2 برابر است و این امر، متاثر از پراکندگی ها ایجاد شده است.
علیخانی گفت: طول شبکه فشار متوسط شبکه برق در خراسان شمالی 6 هزار و 762 کیلومتر است و در این طول 90 فیدر نصب شده است.
وی با بیان اینکه در خراسان شمالی طول فیدرهای شبکه فشار متوسط 750 متر و در کشور 350 متر است بالا بودن طول فیدرها سبب افزایش میزان افت ولتاژ، افزایش هزینه ها و افزایش نوسان برق می شود.

* 4137 پایه تیربرق در خراسان شمالی جابه جا شده است
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تا کنون چهار هزار و 137 پایه برق مزاحم در معابر شهری و روستایی استان جابه جا شده است.
تیرهای چراغ برق بیشتر در معابر روستاها بوده است.
وی افزود: برای جابه جایی تیرهای برق در معابر، 18 میلیارد اعتبار از اعتبارات تملک سرمایه ای و 18 میلیارد ریال هم از اعتبارات داخلی شرکت برق هزینه شده است.
وی درباره اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در سال 97 اظهار داشت: امسال 730 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی این شرکت پیش بینی شده است که 250 میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات تملک دارایی است و از محل اعتبارات داخلی شرکت و وزات نیرو نیز 480 میلیارد ریال منظور شده است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای بیش از یک هزار طرح هزینه می شود گفت: طرح های عمرانی شامل برق رسانی به روستاها، جابه جایی تیرهای مزاحم در معابر شهری و روستایی، ترمیم و اصلاح شبکه ها، تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار است.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 345 هزار مشترک دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که حدود نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.