مهدی مودی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح برای سه هزار و 700 سواد آموز در بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه آموزش سوادآموزان از اول مهرماه و آموزش مربیان از این هفته در شهرهای استان آغاز می شود گفت: نظارت بر این طرح توسط کارشناسان ستاد اقامه نماز و سوادآموزی شهرستان ها انجام می شود.
مودی با بیان اینکه در طرح عملی نماز 370 آموزش دهنده آموزش های لازم را فرا می گیرند افزود: هر آموزش دهنده به 10 سوادآموز آموزش می دهد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش دهندگان باید روزی 10 دقیقه قبل از شروع تدریس به آموزش عملی نماز برای سوادآموزان بپردازند که در یادگیری معلمان موضوعات نمازشناسی، آموزش عملی نماز، احکام نماز، پاسخ به شبهات و نماز و خانواده برگزار می شود.
مودی افزود: برای برگزاری این دوره برای هر آموزش دهنده 165 هزار ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.