به گزارش ایرنا سرهنگ محمدرضا شجاع روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح هجرت و شاداب سازی مدارس در روستای کهنه جلگه شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در استان با توجه به شاخص های محرومیت در چهار دهستان اقدام به برطرف شدن مشکلات کرده است.
وی افزود: این قرار گاه به منظور کار و پیشرفت و آبادانی در دهستان شیرین سو مانه و سملقان، گیفان، راستقان و حصارچه در بجنورد و راز و جرگلان در حوزه های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال، تعلیم و تربیت و زیر ساخت های عمرانی ورود پیدا کرده است.
سرهنگ شجاع اظهار داشت: در بخش معیشتی مردم در 11روستا در خصوص تغییر نژاد در دام های سبک و سنگین، گیاهان دارویی و توانمند سازی زنان در خانه برای بالا رفتن اقتصاد خانواده با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در تلاش است.
وی همچنین از آموزش قالیبافی برای 80 نفر از زنان ترکمن نشین روستای کهنه جلگه خبر داد و افزود: زنان نقش بسزایی در بالا رفتن اقتصاد و معیشت خانواده دارند.
وی با اشاره به اینکه محرومیت در روستاهای خراسان شمالی زیاد است گفت: خدمات ارائه شده پاسخگوی نیاز مردم نیست و مشکلات آنان را برطرف نکرده است.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان پروسعت ترین شهرستان استان دارای 147 روستا و آبادی است که دهستان شیرین سو از توابع بخش مانه به عنوان محرومترین دهستان است و روستای کهنه جلگه با بیش از دو هزار نفر جمعیت اهل تسنن به عنوان روستای نقطه مرزی می باشد.
خراسان شمالی از نظر درآمد در سطح کشور جزو کم درآمد ترین استان است.
7183/3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.