علی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعضا بانک ها طلب کاران را به واسطه صدور اجرائیه در فشار گذاشته اند که در این باره در حوزه انتخابیه، به بانک ها تذکر داده شده است که این روند، خلاف قانون است و بدهکاران بانک ها، تا اول مهرماه امسال فرصت دارند تا برای پرداخت اصل وام و بهرمندی از بخشودگی، اقدام کنند.
وی افزود: عده ای گلایه دارند که برخی بانک ها با صدور اجراییه آنان را به دستگا قضا معرفی می کنند این در حالی است که قانون تا اول مهر ماه فرصت داده است و دولت در صورت تامین اعتبار، سود و جریمه دیرکرد را پراخت و وام تسویه می شود.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین معرفی به دستگاه قضا، عملی خلاف قانون است.
وی درباره بخشودگی سود و جریمه وام های زیر یک میلیارد ریال گفت: این امر از سال 95 آغاز و در سال 96 تمدید شد اما دولت نتوانست به طور کامل اجرایی کند.
اکبری گفت: این قانون برای سال سوم در سال 97 تمدید شد تا اول مهرماه وام های زیر یک میلیارد ریال در صورت تامین نقدینگی دولت به بانک مراجعه
در صورت پرداخت اصل وام، و سود و جرمیه را دولت می پردازند و وام تسویه می شود.

* واردات محصولات تراریخته تنها با نصب برچسب
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی به پیگیری های مجلس برای جلوگیری از واردات محصولات تراریخته اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم، برنامه ای برای پیشگیری از ورود محصولات تراریخته پیگیری شد اما سوداگران اقتصادی تلاش کردند که این قانون را به انحراف بکشانند.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون، محصولات تراریخته صرفا با مجوز جهاد کشاورزی و با نصب برچسب به کشور وارد می شود تا مردم بدانند که این محصولات ارگانیک نیست و تراریخته است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.