به گزارش ایرنا محمدرضا خباز روز شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه ساخت جاده اوغاز به باجگیران در شیروان اظهار داشت: این پروژه از طرح های پرثمر برای آینده استان و کشور است زیرا که باعث ارتباطات و رونق اقتصادی خواهد شد.
وی توسعه راه آهن، فرودگاه و گاز را از دیگر زیرساخت های مهم هر منطقه بعد از راه های ارتباطی عنوان کرد و گفت: باید در حوزه های مختلف قدم های محکمی برداشت تا موجب رضایت مردم و همچنین خواسته های آنان برآورده شود.
استان خراسان شمالی تنها استان مرزی است که گمرگ یا بازارچه مرزی ندارد و ساخت جاده اوغاز به باجگیران تحول اساسی در دسترسی آسانتر استان به گمرگ باجگیران در استان خراسان رضوی ایجاد خواهد کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این استان 6 هزار کیلومتر راه، 170 کیلومتر بزرگراه و 1200 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
علیرضا مصطفی زاده با بیان اینکه خراسان شمالی در آزادراه صفر است اظهار داشت: این استان چهار هزار و 700 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان 2 هزار کیلومتر آسفالت و 2 هزار و 700 کیلومتر خاکی و شنی است.
وی با بیان اینکه در این استان برنامه بازآفرینی احیا و احداث راه هایی که دچار فرسودگی شده را داریم گفت: هم اکنون راه میامی به جاجرم به سن 26 سال رسیده و راه بجنورد- سنخواست به طول 90 کیلومتر 11 سال است که شرع شده است.
وی گفت: تاکنون 440 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها هزینه شده و یکهزار و 600 میلیارد ریال دیگر هم برای تکمیل آنها نیاز است.
مصطفی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون 12 طرح راه به طول 10 کیلومتر در شیروان در دست اجرا است افزود: پارسال هشت هزار تن قیر مشارکتی برای حوزه شهرداری ها در خراسان شمالی جذب شد که جزو سه استان اول کشور در این زمینه بودیم.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان 650 کیلومتر راه دارد که تاکنون 480 کیلومتر آن آسفالت شده است.
عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه 70 کیلومتر از راه های روستایی شیروان امسال آسفالت خواهد شد اظهار کرد: از 150 روستای این شهرستان 141 روستا از نعمت گاز برخوردارند که امسال جشن پایان گازرسانی انجام خواهد شد.
جاده اوغاز به باجگیران به طول 31 کیلومتر در 2 فاز احداث می شود که برای فاز اول آن 50 میلیارد ریال هزینه و در مجموع کل برای آن 170 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پر جمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.