علیرضا علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان هدر رفت برق از شبکه های استان در سال 1405 به پنج درصد می رسد.
وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور میزان تلفات انرژی برق 10 تا 11 درصد است افزود: این کاهش با اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار، نصب ترانس های کم ظرفیت در نقاط مختلف میسر می شود.
علیخانی تصریح کرد: سال گذشته حدود 120 ترانس کم ظرفیت در استان نصب شد که از این طریق مشکل افت ولتاژ نوسان برق و تلقات کاهش می یابد و امسال هم تا کنون 45 دستگاه ترانس کم ظرفیت نصب شده است و پایان امسال نیز 100 دستگاه دیگر نصب می شود.
وی، طرح اتوماسیون شبکه فشار متوسط را از طرح های در دست انجام در شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد و گفت: این طرح در این شرکت در 2 سال گذشته پیگیری و در استان 370 نقطه اتوماسیون ایجاد شده است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه طول شبکه فشار متوسط استان 6 هزار و 712 کیلومتر است اظهار داشت: تا سال 94 تنها در 49 نقطه از استان اتوماسیون شبکه فشار متوسط ایجاد شده بود.
به گفته علیخانی، از طریق این مراکز، میزان مصرف برق کنترل می شود و اگر خاموشی ایجاد شود یا حادثه ای رخ دهد قطع لحظه ای برق میسر می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی درباره میزان خاموشی ها در استان گفت: در سطح کشور خاموشی به ازای هر مشترک سالانه بیش از 450 دقیقه است اما در استان پارسال 180 دقیقه خاموشی به ثبت رسیده است که تلاش داریم این رقم امسال به 120 دقیقه کاهش یابد.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.