ناوگان عمومی در شهر شیروان حال مناسبی ندارد، علاوه بر فرسودگی با کمبود شدید نیز در این زمینه مواجه است که این امر به چالشی برای شهروندان تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا ناوگان حمل و نقل پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، کمبود ایستگاه‌های اتوبوس در کنار نامناسب بودنشان باعث گلایه شهروندان شده است.
ناوگان حمل و نقل عمومی که خود باید التیامی روی زخم های محیط زیستی شهرها باشد به یک دردسرد بزرگ برای شهر و شهروندان شیروانی تبدیل شده است.
کمبود ناوگان اتوبوسرانی، نبود صندلی های مناسب، شلوغی اتوبوس ها، نبود سامانه سرمایشی و گرمایشی از جمله مشکلات استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مردم در شیروان است.
یکی از فرهنگیان شیروان از فرسودگی ناوگان حمل و نقل و کمبود اتوبوس انتقاد کرد و می گوید: نوسازی اتوبوس های فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، هم اکنون بخشی از آلودگی از محل فرسوده بودن این ناوگان ایجاد می شود.
معصومه ممیشی اظهار داشت: نوسازی اتوبوس های فرسوده موجب کاهش آلودگی هوا، ارتقای سطح رفاه عمومی، افزایش رضایت مندی شهروندان و صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.
یکی از دانشجویان با اشاره به کمبودهای حمل و نقل عمومی در شهر شیروان گفت: در برخی از روزهای گرم و یا سرد سال باید ساعت ها در ایستگاه منتظر اتوبوس باشیم پس از 25 دقیقه انتظار با ازدحام و شلوغی مواجه خواهیم شد.
رضا خیرخواه افزود: شلوغی و ازدحام و نبود سامانه سرمایشی و گرمایشی از سوی دیگر موجب کلافه شدن و گلایه مسافران می شود.
وی تصریح کرد: تأخیر در زمان رسیدن به مقصد باعث بی رغبتی شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می شود و ترجیح می دهند از تاکسی های درون شهری و یا خودروی شخصی استفاده کنند.
پویا شکیبا یکی از شهروندان با اشاره به اقدام خوب شهرداری در خصوص کارت های الکترونیکی گفت: اما همین مسئله نیز به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده زیرا که استقبال خوبی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: با گذشت چندین سال متاسفانه برخی از مردم هم اکنون از بلیط استفاده می کنند، استفاده از کارت های الکترونیکی تسریع در حرکت ناوگان شهری در حمل‌ و نقل را به دنبال دارد.
عضو شورای اسلامی شهر شیروان گفت: هم اکنون 10 دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس در هشت مسیر شهری به مسافران خدمات ارائه می دهند.
محمد محمدزاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فرسودگی اتوبوس های شیروان اظهار داشت: عمر دستگاه های شیروان زیر 10 سال است که هم اکنون برای تعویض و تعمیرات و نوسازی آن با بخش خصوصی پی گیر هستیم.
وی با اشاره به روند کند تعویض و نوسازی اتوبوس های شهری شیروان گفت: خرید یک دستگاه اتوبوس هزینه بالایی می طلبد که هم اکنون در توان نیست.
مسئول موتوری سازمان حمل و نقل شیروان با اشاره به فرسودگی اتوبوس های این شهر گفت: ناوگان فعلی مشکل فنی دارند که تاکنون بازسازی و جایگرین نشده اند و عمر مفید آن ها 10 سال است.
محمد جهانفر با اشاره به گلایه مردم در خصوص تاخیر و توقف زودگذر ناوگان حمل و نقل این شهر اظهار داشت: برای هر اتوبوس زمان مشخص کرده‌ایم و مسیرهای کوتاه مدت 20 دقیقه و طولانی برای شهرک امام، آزادگان تا 50 دقیقه طول می کشد.
وی افزود: روزانه دو دستگاه اتوبوس به علت خرابی نیاز به تعمیر پیدا می کند علاوه بر این از سویی برای سرویس های خارج شهر درخواست هایی صورت می گیرد که با توجه به جمعیت بالای شهر، سرویس دهی از سوی این ناوگان کم تر انجام می شود.
جهانفر اظهار داشت: ناوگان این شهر از ابتدای فعالیت از سامانه سرمایشی برخوردار نبوده ولی سامانه گرمایشی در فصل زمستان مناسب است.
مسئول موتوری سازمان حمل و نقل شیروان با بیان اینکه تاکنون بازسازی برای اتوبوس های این شهر انجام نشده است افزود: قرار است این هفته بازسازی ناوگان از لحاط فنی و وضعیت ظاهری صورت گیرد تا شاهد ارائه خدمات بهتری به شهروندان باشیم.
جهانفر کرایه هر بلیط شهری را دو هزار ریال ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه چندین سال است که استفاده از بلیط الکترونیکی راه اندازی شده ولی متاسفانه استقبال مردم خوب نبوده و بیشتراز بلیط های کاغذی استفاده می کنند.
شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042/3007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.