منصور معظمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسفراین اظهار داشت: سه عامل توقف ثبت سفارش ها، تغییر نرخ ارز و اعلام اینکه شرکت های خارجی دیگر با ایران همکاری نمی کنند سبب نوسان و التهاب در بازار و نگرانی برای بعضی مصرف کنندگان شد.
وی افزود: هم اکنون افزایش تولید را داریم و بازار آرامش نسبی پیدا کرده و شرکت هایی که با ما قرارداد داشته اند تا امروز که سوم مرداد است براساس قرارداهای خود اقدام به تولید می کنند.

**نیاز خودروسازان تا پایان سال تامین شده است
معظمی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس تاکیدی که به خودروسازان داشته بخش قابل توجهی از نیازهای آنان را تا پایان سال خریداری کرده است.
وی افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان سال به لحاظ نیاز بازار و از منظر تولید هیچ مشکلی نخواهیم داشت و مصرف کنندگان مطمئن باشند هر زمان که بخواهند می توانند نیاز خودشان را براساس تولیدی که در بازار است از واحدهای تولیدی خریداری کنند.
معظمی گفت: تلاش ما این است که مردم بتوانند با قیمت درست و کیفیت مورد انتظار، خودرو دریافت کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظارت این وزارتخانه بر افزایش قیمت های خودروها گفت: این افزایش با شورای رقابت است و خودروسازان بشدت به دنبال افزایش قیمت هستند اما، شورای رقابت که مسئول این امر است موافقت نکرده و از ابتدای سال در مجموع افزایشی 7.6 درصدی را داشته است.
معظمی افزود: درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو بسیار بیشتر از آنچه که شورای رقابت اعلام کرده است و در حال مذاکره برای آن هستند ولی گمان نمی کنم نظر خودروسازان در این زمینه تامین شود.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواسته که باید به تعهداتشان عمل کنند گفت: بر اساس آخرین گزارش از خودروسازان که سه شنبه شب گذشته گرفته شد آنها تعهداتی را که داشته اند به طور کامل تا پایان سال انجام خواهند داد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.