محمد نقی کاظمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته این محصول در سطح سه هزار و 351 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی کشت شده بود که امسال این میزان به دو هزار و 632 هکتار رسیده است.
وی گفت: میانگین تولید این محصول در هر هکتار به 50 تن خواهد رسید، پیش بینی می شود امسال 130 هزار تن چغندرقند از سطح کشتزار های خراسان شمالی برداشت شود.
کاظمیان میزان آب مصرفی این محصول را سالانه 16 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از سامانه آبیاری نوین برای این محصول، آب مصرفی به 10 هزار متر مکعب خواهد رسید.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 53 درصد این محصول با آبیاری سنتی و 47 درصد با آبیاری نوین انجام می شود که با کشت نشایی انتظاری میزان آب مصرفی با 55 درصد راندمان آبیاری به 6 هزار متر مکعب کاهش پیدا خواهد کرد.
کاظمیان بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند استان را مربوط به کشتزار های شیروان ذکر کرد افزود: سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان 890 هکتار، جاجرم 436 هکتار، فاروج 432 هکتار و گرمه 361 هکتار است.
به گفته وی برداشت محصول چغندر قند در خراسان شمالی از شهریورماه شروع می شود که تا دهه دوم آبان ماه ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.