به گزارش ایرنا، علی قربانی چهارشنبه شب در آیین تکریم و معارفه استانداران خراسان شمالی اظهار داشت: با وجود تلاش های انجام شده، هنوز برخی شاخص های توسعه در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: این استان در شاخص بهبود فضای کسب و کار از استان های آخر کشور و همچنین از استان های کم درآمد است.
قربانی تصریح کرد: خراسان شمالی تنها 0.35 درصد از درآمد کشور را به خود اختصاص داده و 0.64 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را دارد.
وی توجه به منابع انسانی را از بسترهای توسعه عنوان کرد و گفت: هر گاه افراد شایسته بر مسند نشسته اند، هم اندیشی ها بیشتر بوده و بهره برداری از نظرها رخ داده، شاهد توسعه بودیم اما زمانی که مسئولان خود را از مشاوره بی نیاز بدانند و در پشت درهای بسته تصمیم گیری شود، استان خسارت می بیند.
وی خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل استان، تلاش های زیادی برای رفع تنگناها و مشکلات، انجام شده و مسئولان با اولویت بندی پروژه ها، تلاش داشته اند مردم شاهد توسعه و پیشرفت استان باشند اما عقب ماندگی ها هنوز در این خطه از کشور وجود دارد.
قربانی درباره درخواست ها از استاندار جدید خراسان شمالی گفت: انتظار می رود دکتر خباز پروژه های مهم استان از جمله پروژه های ریلی، تکمیل چهار خطه شدن محور بجنورد - جنگل گلستان، اجرای فاز 2 پتروشیمی و اجرای کارخانه لاستیک بارز را پیگیری کند.
وی گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو پروازها در فرودگاه بجنورد گفت: افزایش آن از دیگر درخواست های مردم است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.