علیرضا علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون جایگزینی کابل های خودنگهدار با سیم های مسی در شهرهای استان تمام شده است و این طرح در روستاهای استان تا نیمه دوم سال آتی به اتمام می رسد.
وی افزود: در استان چهار هزار و 200 کیلومتر شبکه فشار ضعیف وجود دارد که 2 هزار کیلومتر از شبکه مسی این طول در 2 سال گذشته با کابل خودنگهدار تعویض شده است.
وی تصریح کرد: اکنون یکهزار کیلومتر از سیم های مسی این شبکه باقی مانده است که در شهرها و روستاها در نیمه اول سال آتی تکمیل می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی درباره مزایای اجرای این طرح گفت: با اجرای جایگزینی کابل های خودنگهدار با سیم های مسی، مخاطرات برق، خاموشی ها، افت ولتاژ و نوسان برق و تلفات انرژی برق کاهش می یابد.
وی افزود: این کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند و از این رو بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در کابل های خودنگهدار امکان گرفتن انشعاب غیرمجاز به حد اقل می رسد اظهار کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح، جلوگیری از گرفتن انشعاب غیرمجاز است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این سیم های مسی که از لابه لای درختان عبور داده شده و در بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شد، اما این مشکل در کابل های خودنگهدار مرتفع شده است.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.