مرادعلی قلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار تا سال 1400 در این استان هزینه می شود.
وی افزود: در سال 97 برای راه سازی سه معدن در جنوب استان کارهای مقدماتی انجام و مناقصه برگزار شده است و پیمانکار برای اجرا مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قرار داد منعقد شده با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، 45 میلیارد ریال از اعتبارات دفتر رهبری برای مطالعات اکتشافی معادن استان منظور شده و اکنون مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادن در حال انجام است.
قلی پور اظهار داشت: از 32 هزار کیلومتر خطی، 18 هزار کیلومترخطی انجام شده است باقی در دست پیگری است.
وی گفت: در مجموع هفت هزار کیلومتر مربع مساحت پتانسیل های معدنی استان مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و نتابج این مطالعات در اختیار سرمایه گذاران معدن قرار داده می شود.
قلی پور افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اعتبار مورد نیاز برای زیرساخت های معدنی اعم از راه سازی، برق رسانی و گازرسانی تامین می شود.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: معادنی که دارای مزیت های اقتصادی هستند در اولویت تامین زیرساخت ها هستند.
به گزارش ایرنا، 28 ماده معدنی از 68 ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و 58 میلیون تن است و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن 11 میلیون و 500 هزار تن است.
سالانه پنج میلیون و 800 هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می شود.
میزان سرمایه گذاری در بخش معدن استان هم یکهزار و 340 میلیارد ریال گزارش شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.