محسن مسعودیان راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های تعریف شده در دهستان های مورد هدف آستان قدس رضوی، الگویی برای کمک به محرومیت زدایی و ارائه خدمت است.
وی افزود: در خراسان شمالی پنج دهستان، هدف برنامه های این آستان است البته در قالب برنامه های دهه کرامت، شمار روستاها افزایش می یابد.
وی با اشاره به برنامه های آستان قدس برای احیای قنات ها گفت: قنات ها آب حیات روستاها است و در سه استان، برنامه های لایروبی 400 رشته قنات در دستور کار است البته تلاش داریم تا مردم در این برنامه ها مشارکت داشته باشند و مدیریت مردمی لحاظ شود.
مسعودیان راد تصریح کرد: در مجموع در ایجاد طرح های مختلف هر جا که مشارکت دستگاه ها و مشارکت مردم بهتر باشد، آستان قدس رضوی نیز حضور می یابد.
وی درباره کمک به خانواده های محروم گفت: متولی محرومیت زدایی، نهاد دیگری است اما ما هم تلاش داریم جایی که دستگاه های حمایتی همچون بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) ورودی نداشته اند برنامه های خود را اجرا کنیم و یا با نهادهای حمایتی در این برنامه ها تعامل داشته باشیم و اقدامات نهادهای مزبور را کامل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما، حرکت های موازی و جزیره ای عمل کردن است.
مسعودیان راد، هدف از اقدامات محرومیت زادایی را معرفت افزایی در زمینه سیره رضوی عنوان کرد و گفت: رسانه ها هم در این بخش می توانند ما را کمک کنند.
دستیار ویژه معاونت مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: با برقراری ارتباط با دستگاه ها و نهادهای مختلف تلاش داریم تا با انجام اقدامات محرومیت زدایی، مشکلات در جامعه کاسته شود.
وی خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی(ره)، تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت می شود و تا کنون سه هزار طرح تسهیلات دریافت کرده اند.
دستیار ویژه معاونت مستضعفان آستان قدس رضوی افزود: برای اجرای این طرح ها 210 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی پرداخت شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.