رضا جباران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای دقیق این طرح از اواخر سال 95 آغاز شد که هم اکنون این استان در طرح کاداستر پیشرو در کشور است و با همکاری و تعامل خوب بین دستگاه ها برای حل این مسائل مشکل خاصی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر تا پایان سال 96 در 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به پایان رسیده است گفت: از این میزان 9 هزار هکتار برای صدور سند به اداره ثبت اسناد تحویل داده شده است و مابقی در دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.
جباران افزود: در سه ماه نخست امسال در طرح کاداستر برای اجرای پروژه های کشاورزی 24 مورد به مساحت 56 هکتار و برای طرح های غیر کشاورزی چهار مورد به مساحت 19 هکتار در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
مدیر کل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح کاداستر مساحت اراضی کشاورزان این استان به 400 هزار هکتار خواهد رسید.
تولید اطلاعات و آمار و ایجاد بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در جهت ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تحقق اهداف دولت الکترونیکی در بخش کشاورزی به‌ ویژه در حوزه مالکیت و حقوقی، پاسخ به استعلام‌های دستگاه‌های ذیربط و مردم با سرعت و دقت بالا، شفاف‌سازی در وصول مطالبات دولت در اراضی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی است.
استان 28 هزار کیلومتر مربعی خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.