شهید زرهرن دلبستگی زیادی به سید و سالار شهیدان داشت، این سرباز ولایتمدار وقتی اذن نائب بر حق مهدی(عج) مبنی بر حضور مستشاری ارتشیان در جبهه مقاومتی اسلام در سوریه را شنید مشتاقانه ندای رهبرش را لبیک گفت و برای دفاع از آل الله با ایمانی کامل و یقین به هدف والای دفاع از ناموس اهل بیت پیامبرش با شهامت بسیار و عاشقانه قدم در راه نهاد و با دل و جانش کنار همرزمانش با رشادت های فراوان برای دفاع از حریم خانم زینب (س) عباس وار جنگید.
شهید زرهرن قبل از اعزام خود به سوریه از خانواده اش درخواست کرده بود با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) که اسوه صبر، مقاومت و شکیبایی بود درس بگیرند و در زندگی همیشه سرمش خود قرار دهند.
سرهنگ دوم شهید مرتضی زرهرن هدف از اعزام به این ماموریت را، احساس تکلیف بیان کرده و گفته بود که بایستی برای دفاع از اولیای الله و لبیک به فرمان رهبری و فرمانده کل قوا به عنوان مستشار نظامی در کشور سوریه وارد عمل شد.
وی در پاسخ به اینکه چه پیامی برای رهبر معظم انقلاب دارید، بیان کرده بود: اینجانب به عنوان سرباز کوچک پا در رکاب رهبری ولی فقیه هستم و نه در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان آمادگی رزم، مقاومت و جانفشانی برای اسلام را دارم.
مرتضی زرهرن از شاگردان ممتاز و سخت کوش در دوران راهنمایی و دبیرستان بود که با توجه به سختی ها و مشقت های فراوان در زندگی، برای امرار معاش و کمک به خرج خانواده به غیر از درس خواندن کارهای متفرقه زیادی انجام می داد و قبل از ورود به دانشگاه در تابستان و اوقات فراغت در مکانیکی، شیشه بری و بنر نویسی مشغول به کار بود.
وی بسیار پرتلاش و در هیچ کاری ناامید نبود حتی زمانی که ایشان در استان های دیگر مشغول به فعالیت در ارتش بودند روزهای پنجشنبه و جمعه به شیروان باز می گشتند و در زمان مرخصی خود را متعلق به خانواده می دانستند.
وی در سال 83 با عمل به سنت رسول الله ازدواج کرد و دارای دو فرزند به نام های علی و فاطمه بود.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تکاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی در 24 تیرماه 58 در شهرستان شیروان خراسان شمالی در یک خانواده متدین به دنیا آمد، ایشان در سن کودکی پدرش را از دست داد.
نبود پدر سبب شد شهید زرهرن از همان کودکی دوشادوش مادر کار کند و همزمان ادامه تحصیل نیز بدهد.
وی در سال 78 از طریق پذیرش در دانشکده افسری امام علی(ع) به خدمت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و پس از چهار سال تحصیل در رشته مهندسی و دانش استحکامات و گذراندن دوره تکاوری به عنوان یک نیروی زبده ارتشی در تیپ 258 تکاور ذوالفقار شاهرود با سمت فرماندهی پست مهندسی مشغول به خدمت شد.
شهید زرهرن در کار خود بسیار کوشا بود و در ماموریت های یگانی بسیار موفق عمل می کرد و خدمات ارزشمندی در تیپ 258 تکاور عرضه کرد، همچنین به دلیل دارا بودن تخصص کار با مواد منفجره نزدیک به دو سال در مناطق مرزی ایران و عراق دور از خانواده اش به پاکسازی میادین مین جنگی بر جا مانده از هشت سال دفاع مقدس مشغول بود.
وی در طول خدمت صادقانه اش در تیپ 258 تکاور ذوالفقار در ساخت و ساز پادگانی و امور مهندسی رزمی تحقیقات صنعتی و جهاد خود کفایی فعالیت های چشمگیری داشت.
28 اسفندماه سال 94، برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز 21 فروردین 95، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهک تروریستی و تکفیری داعش به شهادت نائل گردید.
جگر گوشه هایش علی و فاطمه چشم به راهش بودند اما تکلیفی که بر دوشش احساس می کرد بالاتر از عشق او به خانواده و عزیزانش بود و سرانجام در روز 21 فروردین سال 95 روز ولادت امام محمد باقر (ع) و سالروز شهادت اسوه و الگویش شهید صیاد شیرازی با افتخار فدایی خانم زینب کبری (س) شد.
همسر شهید زرهرن می گوید: خصوصیات اخلاقی شهید زرهرن، اخلاق مداری، تدین و تقوا بود که به نقل از همکاران این شهید گرانقدر در سخت ترین شرایط به نماز می ایستاد و حتی پس از انجام عملیات لباس رزم را از تن بیرون می آورد و لباس آراسته می پوشید و در مقابل معبودش به راز و نیاز می ایستاد.
زهرا رمضان پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دلاوران ارتش، با عشق و ارادت به آستان ائمه علیه السلام پای در کانون خطر گذاشته در ماموریت خود بسیار موفق بودند.
وی گفت: در سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی خبر رسید که تعدادی از این عزیزان در حمله ناجوانمردانه و انبوه گروهک تکفیری النصره به شهادت رسیده اند و البته قبل از فیض شهادت، کاری کرده اند کارستان که به ازای خون هر شهید ده ها و صدها کشته از مزدوران تکفیری گرفته اند.
رمضان پور افزود: غم از دست دادن این عزیزان و مسرت ظفرمندی قهرمانانه جمعی از خوبان، حس متفاوتی برایمان ایجاد کرده بود، مشتاق بودیم که این مدافان شهید حرم را بهتر بشناسیم اما سوال ها و جواب ها این حقیقت را پیش چشمانمان مطرح می کرد که خوبانی با وابستگی بسیار بالای مکتبی و مذهبی، ساده زیست و گریز از هیاهو از جمعمان گسسته اند.
بخشی از سروده همسر شهید مرتضی زرهرن به شرح زیر است:
آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می کند
در شگفتم من، نمی پاشد زهم دنیا چرا ؟
شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر
این سفر راه قیامت می روی؛ تنها چرا . . .
مزار این شهید بزرگوار در خراسان شمالی، شهرستان شیروان همجوار برادر آقا امام رضا (ع) در گلزار شهدای زیارت واقع شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که در دوران دفاع مقدس 636 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7186/ 6042/3007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.