به گزارش ایرنا، علیرضا صبوری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با گرم شدن هوا و بروز مشکل در تولید و تامین برق در سطح کشور، طرح تغییر ساعت کاری ادارات در 20 استان کشور از جمله خراسان شمالی اجرایی شده است که در این مدت میزان مصرف برق در استان در پیک بار، 10 درصد کاهش یافته است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه زمان بندی برای اجرای طرح خاموشی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، برنامه خاموشی ها تا نیمه مردادماه ادامه دارد اما پیش بینی می شود با تداوم گرما مجبور خاموشی ها تا پایان مردادماه ادامه می یابد.
صبوری گفت: با گرم شدن هوا، میزان مصرف برق در زمان پیک به 57 هزار و 91 مگاوات در سطح کشور رسیده است که این میزان در خراسان شمالی 270 مگاوات به ثبت رسیده است.
وی گفت: تابستان سال گذشته میزان مصرف برق در پیک بار ثابت ماند و افزایشی نداشت اما امسال با گرم شدن هوا میزان مصرف برق در پیک بار، بیش از 14 درصد افزایش یافته این در حالی است که این رقم در سطح کشور 3 درصد گزارش شده است.
وی با بیان اینکه علت افزایش مصرف برق، استقبال هجوم واره مردم به استفاده از سیستم ها و تجهیزات سرمایشی است افزود: با وجود افزایش میزان مصرف، تاکنون مشکلی در تامین برق ایجاد نشده است و شبکه توزیع برق در استان پایدار است اما از مشترکان درخواست می شود مصرف برق را مدیریت کنند و در آن صرفه جویی داشته باشند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در تابستان و فصل گرما اظهار داشت: 20 هزار مگاوات از مصرف برق در سطح کشور مربوط به سیستم های سرمایشی است که این رقم بالایی است.
وی افزود: اکنون 84.2 درصد از مشترکان این شرکت را مصرف خانگی به خود اختصاص داده است که 36 درصد از برق تولیدی را استفاده می کنند وسهم مصرف بخش صنعتی که نیم درصد از مشترکان را به خود اختصاص داده، 27 درصد است.
صبوری گفت: 3.5 درصد از مشترکان این شرکت مربوط به تعرفه های عمومی و دستگاه های اجرایی است که 9 درصد از برق را مصرف می کنند و یک درصد از مشترکان مربوط به کشاورزان است که 27 درصد از برق را استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: ارزان بودن قیمت برق در بخش کشاورزی سبب شده تا مصرف در این بخش زیاد باشد.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 445 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.