به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آموزش در مدارس باید به گونه ای باشد که فرزندان ما پرسشگر، خلاق و صبور بار آیند و نقدپذیری و خطرپذیری در آنان تقویت شود.
وی با انتقاد از ترویج پیام ضد فرهنگ کار دسته جمعی در برخی بازی ها افزود: باید به بچه ها یاد دهیم که رسیدن به توسعه و برنده شدن، در کار دسته جمعی است از این رو باید هماهنگ و با هم افزایی کارها را پیش ببریم.
وی، با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه گفت: یکی از علت های اعتیاد و گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر، نداشتن قدرت نه گفتن است و بعضا کودکان و فرزندان ما یاد نگرفته اند که گاهی اوقات باید نه گفت.
صالحی اظهار داشت: قدرت نه گفتن و آموختن آن باید در خانواده ها تقویت شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود خواستار برنامه ریزی مدون سه ساله برای کمک به سوادآموزی بیسوادان شد و گفت: باید تلاش کنیم تا سال 1400، میزان بیسوادی در استان را از متوسط کشوری پایین تر برسانیم.
وی بر سرعت دادن به اجرای پروژه های مختلف در اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد تاکید کرد و گفت: معاونت عمرانی استانداری بر کیفیت اجرای پروژه راهسازی دسترسی به این اردوگاه نظارت دقیق داشته باشد.
وی با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف در اردوگاه دانش آموزی شهید چمران گفت: تلاش داریم تا کمبودها برای اجرای پروژه های مزبور را مرتفع سازیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست در باره اقدامات انجام شده در اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد اظهار داشت: ساخت مخزن 200 مترمکعبی اجرای پروژه راهسازی برای دسترسی به این اردوگاه در دست پیگیری است.
رضا رجب زاده افزود: برای اجرای راه دسترسی به این اردوگاه 10 میلیارد ریال و اجرای پروژه های جانبی نیز پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: این اردوگاه از پنجم تیرماه عرصه حضور دانش آموزان شده است و پیش بینی می شود تا چند ماه آتی برای بهره برداری آماده شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.