به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال 9 کیلوگرم مواد مخدر از نوع صنعتی در استان کشف شده است.
وی افزود: امسال 793 کیلو و 692 گرم مواد مخدر در استان کشف شده است این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافته است.
سردار مظاهری با بیان اینکه امسال 411 نفر قاچاقچی یا توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده اند اظهار داشت: در این مدت پنج باند مواد مخدر در استان متلاشی شده و در این زمینه 37 دستگاه خودرو توقیف شده است.
وی با اشاره به کمبود ظرفیت برای پذیرش معتادان در مرکز ماده 16 استان در کمپ لنگر افزود: در صورت فراهم بودن بسترها، نیروی انتظامی آمادگی دارد که تمام معتادان متجاهر را در یک هفته جمع آوری کند اما این بسترها هنوز در استا فراهم نیست.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: امسال 512 نفر معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده اند.
سردار مظاهری درباره اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی استان اظهار داشت: امسال 6 فقره قتل در استان کشف شده است که پنج فقره قتل مربوط به سال جاری و یک فقره مربوط به سال گذشته است.
وی افزود: امسال شمار قتل های کشف شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد کاهش دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال پنج باند سارقان اعم از سارقان احشام، منزل و خودرو متلاشی شده است گفت: از 2 هزار و 147 فقره پرونده سرقت، یکهزار و 121 فقره پرونده منجر به کشف شده و در این زمینه 871 نفر دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل 221 فقره پرونده جعل و کلاهبرداری در استان گفت: در این زمینه 222 نفر دستگیر شده اند.
به گفته سردار مظاهری، در این مدت سرقت اتومبیل 19 درصد، کیف قاپی 35 درصد، سرقت مسلحانه 100 درصد و سرقت به عنف 21 درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع پنج هزار و 585 متخلف در زمینه های مختلف دستگیر شده اند که پنج هزار و 195 نفر از این تعداد، معادل 93 درصد از دستگیر شدگان، مرد و مابقی زن هستند و 163 نفر معادل 3 درصد از دستگیر شدگان تحصیلات عالی دارند و 657 نفر معادل 12 درصد بیسواد هستند.
سردار مظاهری در باره اقدامات انجام شده در پلیس فتا گفت: دراین مدت 195 پرونده تخلف در پلیس فتا تشکیل شده که 163 مورد معادل 83.59 درصد از پرونده ها منجر به کشف شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: برداشت های اینترنتی، کلاهبرداری های رایانه ای، مشکلات اخلاقی و هتک حیثیت موضوع بیشتر پرونده های پلیس فتا است و در این زمینه 53 نفر مرد و 17 نفر زن دستگیر شده اند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.