علی خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه به آموزش خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزش مقدماتی، تکمیلی و آموزش های تخصصی و نوین خبرنگاران در دستور کار هیات مدیره خانه مطبوعات قرار گرفته و از صبح روز پنجشنبه کارگاه آموزشی دوره های مقدماتی و تکمیلی روزنامه نگاری در این استان آغاز می شود.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی که با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود؛ اساتید برجسته ای از مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد؛ موضوعات مرتبط با دوره های روزنامه نگاری را تدریس می کنند.
خادمی با بیان اینکه طول این دوره های آموزشی 9 هفته خواهد بود، بیان داشت: دوره مقدماتی روزنامه نگاری 5 هفته و دوره تکمیلی به مدت 4 هفته خواهد بود، که هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه در محل سالن جلسات خانه مطبوعات واقع در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی تصریح کرد: در این دوره ها حدود 40 نفر از خبرنگاران رسانه ها از شهرستانهای مختلف استان شرکت خواهند کرد.
به گفته وی، دکتر علیرضا حسینی پاک دهی و آقایان کیهان،کاظمی، خانقاه و اسماعیلی اوره به ترتیب دوره های شیوه نگارش فارسی، مصاحبه، گزارش نویسی، روابط عمومی و خبرنویسی را در دوره مقدماتی تدریس خواهند کرد.
خادمی افزود: مباحث دوره تکمیلی و اساتید آن پس از پایان دوره آموزش مقدماتی اعلام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: هزینه این دوره های آموزشی از سوی خانه مطبوعات استان با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که استمرار آموزش های روزنامه نگاری در مقاطع مختلف موجب ایجاد تحول در کیفیت بخشی به محتوای رسانه های استان، اعم از رسانه های مکتوب محلی، پایگاههای خبری، خبرگزاری ها و نمایندگی های روزنامه های کشوری شود.
بر اساس این گزارش، روزهای 16و 17 تیرماه جاری نیز 30 نفر از خبرنگاران با سابقه خراسان شمالی از سوی خانه مطبوعات استان به تهران اعزام و دوره های آموزش تخصصی روزنامه نگاری را با همکاری موسسه همشهری و با تدریس اساتید مطرح کشوری فرا گرفتند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.